مسئول بسیج اساتید دانشگاه فنی وحرفه‌ای:

بیانیه رهبری، منشور گفتمان نظریه انقلاب در دهه پنجم است

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فنی وحرفه‌ای در جمع اساتید گروه معارف دانشکده فنی شمسی‌پور تهران بر بازخوانی و تبیین وگفتمان وتحقق الزامات بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری توسط نخبگان واساتید دانشگاه تاکید نمود.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۱۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمدرضا جلیلی در نشست "  گفتمان تبیین بیانیه گام دوم "  گفت: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب ورود انقلاب به دومین مرحله خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اشاره نموده سپس به دفاع از نظریه انقلابی و شعار " ما می‌توانیم"  با مدیریت جهادی جوانان و برکات انقلاب پرداختند که از نکات آن می‌توان به : ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی؛ موتور پیشران در عرصه علم وفناوری؛ به اوج رسانیدن مشارکت مردمی؛ ارتقا شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم؛ سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور؛ افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق؛ ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران، اشاره نمود.

محمدرضا جلیلی بیان کرد، رهبر انقلاب همچنین به هفت توصیه ارزشمند درباره موضوعات:  علم و فناوری ؛ معنویت و اخلاق؛ اقتصاد؛ عدالت و فساد ؛ استقلال و آزادی؛ عزت ملی و روابط خارجی؛ سبک زندگی پرداختند، که بی‌شک می‌توان این بیانیه نورانی را منشور گفتمان نظریه انقلاب در دهه پنجم دانست و مهم‌ترین مخاطب را مردم انقلابی وجوانان کشور بیان کرد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فنی وحرفه‌ای از استادان گروه معارف و اساتید بسیجی به عنوان پیشگامان تبیین و تحلیل این گفتمان در جامعه دانشگاهی بویژه دانشجویان یاد کرد و جهت بخشی به تحقیقات و پروژه‌های دانشجوبی را در دروس ریشه‌های انقلاب و اخلاق کاربردی و اندیشه اسلامی و تاریخ فرهنگ و تمدن، مناسب با مطالعه این منشور گفتمانی موثر دانست.

ایشان افزود: در حقیقت رهبر فرزانه انقلاب با زیباترین و رساترین بیان و قلم به ارائه تصویری روشن از آینده و تصویر تاریک و تلخ از وضعیت گذشته در فضای  وابستگی و عقب ماندگی وذلت بار جامعه ایران، پرداختند. همچنین به دستاوردهای ارزشمند انقلاب که با افتخارات درخشان و پیشرفت‌های شگفت‌آور در طول این چهل سال همراه بوده  اشاره کردند و در فراز دیگر  آینده‌ی پیش روی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را مطلوب و امید بخش دانسته و  نقش برجسته و تحول آفرین جوانان در عرصه‌های  معنویت و اخلاق و عدالت و اقتصاد و پیشرفت و سازندگی را مثبت ارزیابی نمودند.

جلیلی بیان کرد که از دیگر جلوه‌های برجسته این بیانیه می‌توان به نقش بی بدیل جوانان به عنوان بهترین سرمایه‌های اصلی در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه که بیش از ۴۰ بار آنان مورد خطاب بیانات ایشان قرار گرفته  است، اشاره نمود.

رهبری اظهار داشتند  که این جوانان بودند با روحیه انقلابی و جهادی  شعار توانستن را بارها در صحنه‌های مختلف به نمایش گذاشتند و در تعابیر مختلف ایشان از جوانان این‌چنین یاد کردند :

  ابتکار شما جوانان و مدیران جوان و کارگزاران جوان و اندیشمندان جوان و فعالان جوان و جمعیت جوان زیر ۴۰ سال و جوانان محقق و اندیشمند و پیشگامی جوانان و دل‌های پاک جوانان و جوان دانا و مومن ومجاهدت‌‍‌های جوانان و همچنین نقش جوانان  در حماسه پیروزی انقلاب و مجاهدت آنان در دوران دفاع مقدس و هم اکنون نیز با تلاش جهادی در زمینه حفظ و تداوم دستاوردهای نظام اسلامی با هوشیاری و بصیرت و مطالبه‌گری آمادگی خود را برای رشد و بالندگی و جهاد علمی وپیشرفت‌های معجزه آسای دیگر در عرصه‌های علم و فناوری ایفا می نماید. اگر مسئولین و کارگزاران با عنایت به فرمایشات ایشان اعتقاد و ایمان به توانمندی این قشر با انگیزه با نیروی محرکه و با نشاط و پرتوان و با انرژی و بهترین سرمایه اجتماعی در بکارگیری و واگذاری مسولیت‌ها و مدیریت به آنان را داشته باشند انشاءا... ما شاهد برتری‌های مضاعف در تمامی بخش های صنعت واقتصاد وفرهنگ خواهیم بود.

 

ارسال نظرات