خبرهای داغ:
در نشست تخصصی نقش زنان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی مطرح شد:
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه امنیت مهم ترین دستاورد گام اول انقلاب اسلامی بوده است، گفت: به اندازه وجود امنیت، احساس امنیت در جامعه وجود ندارد و تفهیم و تبیین امنیت وظیفه و کارکرد رسانه هاست.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۱۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،در نشست تخصصی نقش زنان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی» که در سالن جلسات این پایگاه خبری تحلیلی برگزار شد، مینواصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به نمونه هایی از پیشرفت های ایران در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
بیشتر بخوانید:
زنان در ۴ دهه انقلاب اسلامی چه پیشرفت هایی داشته اند؟
هویت بخشی به ورزش زنان با حجاب اسلامی
فعالیت بیش از ۳۰۰ مؤسسه دانش بنیان در حوزه زیست فناوری در ایران
گزارش افتخار آمیز از پیشرفت علمی کشور طی چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی

به برخی از مواردی که در حال رقم زدن انحطاط غرب است، اشاره کرد و گفت: مسائلی مانند بدهی های میلیاردی کشورهایی نظیر آمریکا، عدم امنیت، پایمال شدن حقوق زنان و کودکان، درصد بالایی از فقر نسبی و فقر مطلق در کشورهایی مانند آمریکا و .. را می توان نام برد.
بخشی از دستاوردهای گزاره سوم انقلاب
وی از تبدیل انقلاب به پیشران، ایجاد زیرساخت ها به عنوان امر جاری، مشارکت مردم، حضور بین المللی، تأثیرگذاری در معادلات بین المللی وگسترش معنویت، رویکرد دینی و اخلاقی به عنوان دستاوردهای گزاره های سوم نام برد.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با اشاره به آمارهایی از تعرض به زنان در کشورها اروپایی، آزار و اذیت کودکان، سقط جنین، قتل توسطن نیروی پلیس و حتی شکایت زنان از رئیس جمهورهای آمریکا – در این اواخر ترامپ- بخاطر تعرض و تجاوز جنسی به عنوان نمونه هایی از انحطاط اخلاقی و از بین رفتن معنویت در غرب نام برد.

به اندازه امنیتی که داریم " احساس امنیت" تزریق و تفهیم نمی شود
این استاد دانشگاه در ادامه " امنیت" را مهم ترین دستاورد گام اول انقلاب اسلامی اسلامی دانست و افزود: چیزی که ما باید به دنبال آن برویم " احساس امنیت" است چرا که با وجود امنیت این احساس و این کار مطبوعات و رسانه هاست، همان القایی که در نبود امنیت در غرب، رسانه ها در سطح جامعه دارند.
لزوم افزایش امید و نشاط در جامعه و برجسته کردن ارزش های اخلاقی
اصلانی برجسته کردن ارزش های معنوی و حرکت های اخلاقی را از دیگر توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: رهبری دولت ها را علاوه بر ترویج معنویت و اخلاق به همراهی و التزام به معنویت و مسائل اخلاقی، رهنمون فرموده اند و آنقدر این موضوع برای معظم له اهمیت داشته است که به برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت برای ترویج معنویت و اخلاق اشاره داشته اند.
طهارت اقتصادی، شرط مشروعیت
وی به بحث اقتصاد قوی و سلطه ناپذیر در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این بحث "طهارت اقتصادی" را نیز مطرح کرده اند و آن را شرط مشروعیت قرار داده اند با این نگاه که کسب ثروت بد نیست اما نه از راه " ویژه خواری" از این رو وظیفه ای سنگین برای همه است که با ویژه خواری مبارزه کنند.
اصلانی با استناد به جمله سردار سلامی که اگر مردم ایران دور ریزهای غذایی خود را جمع کنند، ۴۰ میلیون گرسنه آمریکایی را که محتاج یک وعده غذایی هستند را سیر می کنند، گفت: چهره فقر در کشور ما با کشورهای اروپایی و آمریکایی فرق دارد، بر اساس آمارها کمتر از ۳درصد مردم ایران به نان شب خود محتاج هستند در حالیکه کشور ما کشور فقیری نیست، شاید کمتر از ۳درصد مردمی باشند که به نان شب محتاج باشند اما در آمریکا ۱۵۰ میلیون فقیر دائمی وجود دارد که از بین آنها ۴۳ میلیون در فقر مطلق هستند و بقیه در فقر نسبی به سر می برند، در مدارس آمریکا از هر ۳ دانش آموز، یکی گرسنه است.

تعریف جوان و جوانگرایی چیست؟
رئیس بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با مطرح کردن این سؤال که جوانگرایی چیست؟، گفت: در ابتدا باید بگویم که سن جوان از نظر رهبر انقلاب اسلامی تا ۴۰ سالگی است و این خود بسیار قابل اهمیت است. اما از دو دیدگاه می توان "جوانگرایی" را نگاه کرد. ۱. دادن پست های مدیریتی به جوانان ۲. ایجاد زمینه برای مسئولیت پذیری آنها، که به نظر مسئولیت پذیر بار آوردن جوانان بسیار مهم است در عین حالی که تجربه کردن پست های مدیریتی هم لازم می باشد.
استقلال و آزادی ثمره طیبه انقلاب اسلامی/ آزادی با قید رعایت حدود الهی
این استاد دانشگاه با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از استقلال و آزادی به عنوان ثمره طیبه انقلاب اسلامی یاد شده است، گفت: در این زمینه نیز مقام معظم رهبری قیدی قرار می دهند که دولت باید از استقلال و آزادی حراست و حمایت کند اما آزادی با رعایت نکردن حدود الهی، مغایرت دارد و آن آزادی که حدود الهی در آن رعایت نشود و در مقابل ارزش ها باشد، بی بندوباری و اباهه گری است.
مرزبندی با دشمنان از شاخصه های عزت ملی ایرانیان
اصلانی بیان کرد از دیدگاه مقام معظم رهبری، مرزبندی با دشمنان یکی از شاخصه های عزت ملی در روابط خارجی است، گفت: تحرک جدید بیداری اسلامی از دیگر مسائلی هستند که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به آن توجه داشته اند چرا که شکست های پی در پی برای آمریکا در منطقه رقم زده است به طوری که ۴۰ سال پیش حرف، حرف آمریکا بود اما اکنوه همه چیز برعکس شده است.
"سبک زندگی" ایرانی - اسلامی، حق هر ایرانی
رئیس بسیج زنان کشور در ادامه به توجه ویژه رهبر انقلاب اسلامی به "سبک زندگی" اشاره کرد و گفت: تغییر سبک زندگی به ملت ما زیان های زیادی را وارد کرده است و ما باید به سمت سبک زندگی ایرانی اسلامی برگردیم.
ادامه دارد..

ارسال نظرات