نخستین آیین تجلیل از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با حضور مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۰۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، نخستین آیین تجلیل از دانش آموختگان این دانشگاه با حضور مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، مسئولین استانی، مدرسان و دانشجویان دانشگاه در تالار شمش ارومیه برگزار شد.

فرهودی مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به سیاست های فعلی دانشگاه در خصوص قانونی کردن مراکز آموزشی، غربالگری و اجرای نظام صلاحیت حرفه ای مدرسان، گفت: این دانشگاه به دنبال کیفی سازی آموزش های مهارتی برای دانشجویان است و تربیت نیرو برای کادر دولتی نخواهد داشت و تربیت نیروی شاغل و ماهر را دردستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به رسالت و ظرفیت وجودی خود می خواهد حیثیت و جایگاه شغلی و اجتماعی دانش آموختگان این دانشگاه را ارتقا دهد.

مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار کرد: دانشجویان و فارغ التحصیلانی که بتوانند ایده های نو را به فن و مهارت تبدیل کنند می توانند از تسهیلات مادی تا سقف 50 میلیون تومان بهرمند شوند.

لزوم تقویت دانشگاه های نسل سوم و چهارم

رسولی صدقیانی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با اشاره به برگزاری این آیین با شکوه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت حضرت فاطمه(س)، گفت: با توجه به آمار شاغلین فارغ التحصیل دانشگاه جامع علمی کاربردی که عدد 74% می باشد دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز از بدو تاسیس 37500 دانش آموخته تحویل جامعه داده که در بخش های مختلف استان مشغول به فعالیت و کارآفرینی هستند.

وی بیان کرد: با توجه به تبعات بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور و تبعات منفی آن درسطوح مختلف جامعه، نیاز امروز جامعه را وجود دانشگاه های نسل سوم و چهارم عنوان کرد و افزود: امروز نگرش به دانشگاه ها تغییر یافته و آنها علاوه بر اجرای ماموریت های گذشته خود بایستی بتوانند آینده جامعه را تعیین و برای آن یک راهکار داشته باشند و در سیاستگذاری ها و تعاملات مختلف اقتصادی اجتماعی و سیاسی وارد بشوند.

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در ادامه گفت: بر اساس اهداف برنامه ششم توسعه در پایان برنامه  سال 99 باید تعداد دانشجویان مهارتی به 30 درصد افزایش یابد که در حال حاضر کمتر از 15 درصد است و با این شرایط فعلی دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه کشور در زمینه دانشجویان مهارتی لازم است دولت بخشی از شهریه دانشجویان مهارتی را پرداخت تا گرایش به سمت این آموزش تقویت شود.

حجت السلام اسم حسینی رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهای استان با اشاره به سوره مبارکه کوثر که در شان و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) نازل شده است، گفت: ما با الگو قرار دادن این سوره مبارکه بایستی بتوانیم از درون متحول شده و یک بازاندیشی را به وجود آوریم تا در تولید علم و تبدیل آن به ثروت به یک خود باوری و عزتمندی برسیم تا متناسب نیاز جامعه و بروز از آن بهرمند شویم.

 این مراسم با اجرای بخشهای مختلف هنری، اجرای مراسم قرائت سوگند نامه فارغ التحصیلی دانش آموختگان و همچنین تقدیر از دانش آموختگان خاتمه یافت.

انتهای پیام

ارسال نظرات