عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: یکی از اقداماتی که دولت در ماه‌های اخیر انجام داده آزادسازی ورود نامحدود طلا به کشور است که این موضوع عرضه طلا و ضرب سکه را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۱۶۶۸۰
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نوسانات قیمت سکه در روزهای اخیر، گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر بازار طلا بحث قیمت جهانی آن است که با تغییراتی که در سطح جهانی روی قیمت طلا  رخ می‌دهد، بازار ایران نیز متأثر می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از پارامترهایی که در روزهای اخیر سبب افزایش قیمت طلا در بازار کشور شد افزایش قیمت جهانی بود، افزود: در کنار قیمت جهانی بخشی از افزایش قیمت، ناشی از عوامل داخلی، شرایط خاص بازار ایران و عواملی بوده که می‌تواند قیمت طلا و سکه را افزایش دهد.

 
سکه طلا

 

شکافی بین قیمت واقعی سکه با توجه به قیمت جهانی طلا و قیمت داخلی آن ایجاد شده است

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تقاضای واقعی که برای مصرف سکه وجود داشته مردم از آن به عنوان وسیله ای برای حفظ و ذخیره ارزش اموال خود استفاده می‌کنند، ادامه داد: در شرایطی که تورم در جامعه وجود داشته و یا انتظارات تورمی برای آینده وجود دارد، تقاضا برای سکه افزایش می یابد که بر این اساس شکافی بین قیمت واقعی سکه براساس قیمت جهانی طلا و قیمت داخلی آن ایجاد می شود.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شکاف قیمتی سکه همان حبابی است که در بازار کنونی وجود دارد، اظهار داشت: این حباب برای مدت زمان نامحدود ایجاد نمی‌شود، چراکه در این روزها شاهد کاهش و افزایش  مداوم قیمت سکه بوده ایم.

قیمت جهانی طلا و میزان تقاضای داخلی تلاطم قیمتی این روزها در بازار سکه را رقم زده است

وی با اشاره به اینکه قیمت جهانی طلا و میزان تقاضای داخلی  تلاطم قیمتی این روزها در بازار سکه را رقم زده است، افزود: باید بحث بازار معاملات آتی سکه فعال تر شود، چراکه عده ای علاقه مند هستند، معاملات خود را در بازار سکه افزایش دهند که بانک مرکزی می‌تواند این اقدام را انجام دهد.

کریمی با بیان اینکه بخشی از معاملات آتی سکه از طریق بورس آغاز شده و  در حال ساماندهی است که در کنار آن عرضه واقعی باید افزایش یابد، ادامه داد:  یکی از اقداماتی که دولت در ماه‌های اخیر انجام داده آزادسازی ورود نامحدود طلا به کشور است که این موضوع عرضه طلا و ضرب سکه را افزایش می‌دهد.

محدودیت واردات طلا اثر منفی روی قیمت سکه دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ماه‌های ابتدایی سال که قیمت سکه افزایش یافت همزمان محدودیت ورود طلا نیز ایجاد شد، تصریح کرد: محدودیت واردات طلا اثر منفی روی قیمت سکه گذاشت که در حال حاضر این محدودیت برداشته شده و مردم باید تشویق شوند که طلای بیشتری  وارد کشور کنند تا بتوان به چرخه عرضه و تقاضای منطقی و متعارف در بازار طلا و سکه پاسخ داد./

پایان پیام

ارسال نظرات