خبرهای داغ:

برگزاری جشن باشکوه درختکاری در تپه شهدای گمنام خوی

شهردار خوی گفت: اسفند ماه امسال جشن باشکوه درختکاری در تپه شهدای گمنام خوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۶۶۲۵
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

 به گزارش خبرگزاري بسيج از خوی، محرم اکبرزاده در جلسه هماهنگی برگزاری جشن درختکاری با حضور کارشناسان و مدیران واحد‌های مختلف شهرداری با تاکید بر برگزاری باشکوه این جشن، گفت: توسعه فضای سبز شهری، حضور شهروندان در حرکت ارزشمند کاشت گل و درخت همراه با مجموعه شهرداری را می توان مسیری برای تحقق توسعه پایدار شهری ذکر کرد.

شهردار خوی افزود: بسیاری از گام‌های بزرگ در شهر‌های توسعه یافته با مشارکت‌های مردم در حفظ و نگهداری شهر، اعتماد متقابل با مدیریت شهری، احساس تعلق به شهر و از همسویی بیشتر مردم و مدیریت شهری شکل گرفته و در کنار مبانی مختلف شهرسازی، بخش مهمی از رویداد‌های تاثیر گذار در توسعه، به ویژه در سالم سازی فضای شهری و توسعه فضای سبز شهر از توجه بیش از پیش مردم رخ می دهد.

اکبرزاده تصریح کرد: جشن درختکاری به مناسبت هفته درختکاری فرصتی است تا با ایجاد فضای مفرح در روز‌های پایانی سال برای شهروندان، بخشی از کاشت گل و درخت با حضور مردم طبیعت دوست، عاشقان توسعه شهر خوی، طرفداران محیط زیست و خانواده‌های باصفای خوی انجام می شود و این جشن بهانه‌ای است تا قشر‌های مختلف مردمی دوباره با یک هدف مشترک در یک مجموعه جمع شده و احساس تعلق به شهر و محیط زندگی خود را تقویت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اجرای پروژه احداث المان تپه شهدای گمنام و فضای باشکوهی که همواره به عنوان بام شهر مدنظر قرار می‌گیرد جلوه‌ای دیگر با حضور مردم نجیب خوی می‌یابد و امسال اجرای جشن درختکاری در این تپه و دامنه آن صورت می گیرد.

شهردار خوی گفت: بیش از ۳۰۰۰ محل کاشت درخت در تپه شهدای گمنام آماده سازی شده و همچنان این روند تا روز برگزاری جشن ادامه خواهد یافت و دو مخزن بزرگ تامین آب نیز برای آبیاری قطره‌ای در این تپه تعبیه شده و شبکه آبیاری تحت فشار در دامنه تپه شهدای مطهر گمنام در حال اجراست.

اکبرزاده افزود: در این جشن باشکوه جوایز ویژه نقدی متعدد بین شهروندان و جوایز ویژه برای دوچرخه سواران و خانواده‌ها توزیع می‌شود.

وی همچنین در پایان سخنان خود از فعالین فرهنگی، اجتماعی، فعالین محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد خوی خواست تا نکته نظرات و پیشنهادات خود را برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن جشن باشکوه درختکاری به مدیریت فرهنگی اجتماعی شهرداری خوی ارایه کنند.

گفتنی است جشن باشکوه درختکاری ۱۷ اسفندماه راس ساعت ۱۰ صبح با حضور هنرمندان مختلف و اجرای برنامه‌های متنوع هنری، همچنین فعالین مختلف اجتماعی و طرفداران محیط زیست و خانواده‌ها و مسئولین شهری از سوی شهرداری خوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات