آیین اختتامیه نخستین دوسالانه منطقه‌ای خوشنویسی سیاه مشق (یادواره امیر الکتاب) شامگاه جمعه (۱۰ اسفند) با حضور پیشکسوتان خوشنویسی، جمعی از مسئولان و هنرمندان این حوزه در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۵۸۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  فرماندار سقز در این آیین با تاکید بر رونق گرفتن اقتصاد هنر خوشنویسی اظهار کرد: مسئولان حوزه فرهنگ و هنر استان تلاش کنند تا معرفی و فروش آثار هنرمندان عرصه خوشنویسی در راستای توسعه اقتصاد هنر بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی نامگذاری این جشنواره به نام امیرالکتاب، فرهیخته سقزی را کاری ارزشمند و در خور توجه دانست و عنوان کرد: استادان حوزه خوشنویسی برای معرفی، جذب شاگردان و ارتقای این هنر اصیل و ارزشمند از هیچ کوششی دریغ نکنند.

کامیل کریمیان، خواستار استعدادیابی و حمایت از استعداد‌های نوظهور هنرمندان این حوزه شد و افزود: سیاه مشق به دلیل پویایی و نوآوری اوج هنر خوشنویسی ایرانی است.


عضو انجمن شورای عالی خوشنویسان ایران نیز گفت: امیر الکتاب از مفاخر و بزرگان عرصه موسیقی کشور و شهرستان سقز است که لازم است جشنواره‌ها و یادواره‌های زیادی برای بزرگداشت این هنرمند برگزار شود.

یادگار خیام، با بیان اینکه این جشنواره در غرب کشور ارزشمند و ماندگار خواهد شد، افزود: برگزارکنندگان این جشنواره برندگان واقعی چنین برنامه‌های فرهنگی و هنری هستند.

استاد محمد پوریان از هنرمندان فاخر سقز نیز در این مراسم گفت: تکمیل کتابخانه انجمن از آثار اساتید، تشکیل صندوق مالی برای انجمن، برپایی ۹ اردوی فرهنگی تفریحی برای اعضای انجمن و دیدار حضوری مدرسین انجمن با بزرگان گوشه‌ای از فعالیت‌های انجمن خوشنویسان سقز است.

رئیس انجمن خوشنویسان همدان نیز در این مراسم ضمن تقدیر ویژه از میزبانی مسئولین و هنرمندان سقزی اظهار کرد: حضور در جشنواره خوشنویسی سیاه مشق سقز باعث آشنایی با هنرمندان خوش ذوق سقزی شد و از نزدیک آثار این هنرمندان خوشنویس را بازدید کردیم.

استاد سرمدی، معضل اصلی هنرمندان خوشنویس را فروش آثارشان عنوان کرد و افزود: هنرمندان درآمدی به غیر از فروش آثار تولید شده خود ندارند و اگر از طریق سایت انجمن خوشنویسی آثار را به فروش بگذاریم شاید کمک اندکی به هنرمندان برای هزینه تولید آثار خود کرده باشیم.

نخستین دوسالانه منطقه‌ای خوشنویسی سیاه مشق یادواره امیرالکتاب به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، اداره فرهنگ و ارشاد سقز، فرمانداری سقز، شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز و انجمن خوشنویسی سقز و با حضور هنرمندان خوشنویسی منطقه غرب کشور در روز‌های ۹ و ۱۰ اسفند ۹۷ در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز نیز گزارشی از برگزاری این جشنواره ارائه داد و اعلام کرد: ۱۲۴ اثر از هنرمندان خوشنویس ۶ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که تعداد ۱۰۰ اثر متشکل از آثار استادان و منتخبین در نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شد.

هیوا حاج محمدی با اشاره به حضور نویسی هنرمندان خوشنویسی در این جشنواره خاطر نشان کرد: این جشنواره در دو بخش رقابتی شامل حضور نویسی هنرمندان و بخش جنبی شامل برپایی نمایشگاه آثار امیر الکتاب و تعدادی از اساتید خوشنویسی برگزار شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات