رفتار دکتر ظریف چهره ناهماهنگی از ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد.
کد خبر: ۹۱۱۶۵۴۷
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
 استعفای دکتر ظریف از خبر‌های مهم روز‌های اخیر است. این استعفا بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت. رفتار‌های انسان‌ها بر اساس معیار‌های متعددی ارزش گذاری می‌شود. براساس بیان حضرت علی علیه السلام «قیمة کل امرء ما یحسنه» و آیه شریفه «کل یعمل علی شاکلته» می‌توان معیار‌هایی را برای ارزش گذاری رفتار‌های انسان‌ها پیدا کرد.

عده‌ای در رفتارهایشان دغدغه خود را دارند. همه تلاش این گروه کشیدن گلیم خود از آب است. دیگران برایشان مهم نیست.

دغدغه گروهی خانواده است. همسایگان و شهروندان دیگر، در قاموس ذهنی آن‌ها جایگاهی ندارد.

برای گروهی جایگاه مدیریتی خود و زیر مجموعه خودشان مهم است. چنانچه احساس کنند عمدا یا سهوا جایگاهشان در خطر قرار گرفته است بلافاصله بدون بررسی عواقب واکنش نشان می‌دهند. هدف از این واکنش مظلومیت نمایی، پوشش شکست‌ها یا بازگشت به اقتدار گذشته است.

دغدغه برخی حفظ نظام حاکم است. این گروه حفظ جایگاه خود را در بقای نظام خاصی می‌بینند. رفتار این گروه تاجرانه است. این گروه چنانچه بقای ایده‌ها و جایگاه خود را در نظام متضاد با نظام موجود ببینند شاید از نظام فعلی دست بردارند.
دغدغه برخی عقیده آن‌ها یعنی اسلام است. این گروه تا پای جان در راه عقیده می‌ایستند. دفاع این گروه از نظام خاص به دلیل همخوانی این نظام با آمال و عقیده‌های آنان یعنی اسلام اصیل است. این عده به خاطر چنین نظامی و حفظ جایگاه آن از خانواده، بستگان و جایگاه خودشان می‌گذرند.

بر اساس آیه شریفه «کل یعمل علی شاکلته» رفتار‌های آدمیان حکایت از شخصیت و انگیزه درونی افراد دارد. دغدغه‌ها ودرد‌ها افراد را می‌توان بر اساس رفتارهایشان در موقعیت‌های مختلف ارزش گذاری کرد.

استعفای دکتر ظریف از خبر‌های مهم روز‌های اخیر است. این استعفا بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است. مهمترین عامل بر اساس اعلام رسانه ها، نامه پخش شده از دکتر ظریف و پیام سردار سلیمانی، احساس تحقیر جایگاه وزارت خارجه در معادلات دیپلماتیک است.

این استعفا با این انگیزه در بدترین زمان ممکن و متاسفانه بدون بررسی پیامد‌های آن رخ داد. استعفای دکتر ظریف خبر حضور بشار اسد در محضر مقام معظم رهبری را و اقتدار جبهه مقاومت را تحت الشعای خود قرارد دارد. رفتار دکتر ظریف چهره ناهماهنگی از ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد.

استعفای دکتر ظریف بر اساس عوامل اعلامی، حکایت از نهایت دغدغه دکتر ظریف دارد که همان جایگاه وزارت امور خارجه باشد. در این رفتار هیچ نشانه‌ای از دغدغه نسبت به نظام اسلامی و موفقیت‌های آن مشاهده نمی‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها