امامان جمعه کردستان با بیان اینکه وضعیت اقتصاد استان نگران کننده است, عنوان کردند که دولتمردان باید به فکر وضعیت معیشت مردم باشند.
کد خبر: ۹۱۱۶۵۳۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه جوانان، آینده سازان و سرمایه‌های کشور هستند، گفت: مسئولان باید کمک حال جوانان بوده و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات آنان از جمله در حوزه اشتغال بکار گیرند.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: دشمنان به فکر ضربه زدن به امنیت کشور با به انحراف کشاندن جوانان و افزایش آسیب‌های اجتماعی هستند، پس توجه مسئولان به جوانان ضروری است.

وی اضافه کرد: جوانان نیز باید با بهره گیری از توانمندی‌های خود همت کرده و در کنار مسئولان و اقشار مختلف جامعه، برای رفع مشکلات اقتصادی و خنثی کردن فشار‌ها و توطئه‌های دشمنان تلاش کنند.

خطیب موقت جمعه سنندج در ادامه به فرا رسیدن ایام جشن نیکوکاری اشاره کرد و افزود: توانمندان باید از کمک به فقرا و تهی دستان غافل نبوده و احساس مسئولیت کنند چرا که رضایت پروردگار در گرو رضایت بندگان است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه ملت ایران همواره در امور خیر و نوعدوستی شهره بوده اند، یادآور شد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته همگی در جشن نیکوکاری شرکت کرده و خانواده‌های بی سرپرست و نیازمند را با کمک‌های خود دلشاد کنیم.

وی گفت: براساس فرمود: ه پیامبر (ص) دستگیری از فقرا و افراد نیازمند، از جهاد در راه خدا ارزشمندتر است بنابراین همگی از هر قشری، مسئول و توانمند برای کمک به اقشار ضعیف جامعه مشارکت کنیم.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر افزود: پیامبران از دامن مادران و زنان به معراج و درجه رسالت رسیدند، پس زنان جامعه اسلامی باید قدر عظمت خود را بدانند و ضمن رعایت حجاب و شئون اسلامی، فریب فتنه‌های شوم دشمنان را نخورند.

مدیر کمیته امداد امام (ره) منطقه یک شهرستان سنندج نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها اظهار داشت: امسال به ۹ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد در سنندج، ۱۶۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال به صورت ماهیانه مستمری پرداخت شده است.
رضا طوسی افزود: در طول سال جاری به یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز تحت پوشش، یک هزار و ۴۳۰ میلیون ریال و به ۳۱ دانشجوی نیازمند در مقاطع مختلف یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۵ زوج کمک هزینه ازدواج دریافت کردند، اضافه کرد: در مجموع به این تعداد زوج هشت هزار و ۸۵۰ میلیون ریال کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.

طوسی یادآور شد: اسفند امسال در جشن نیکوکاری در چهار مرحله کمک‌های مردمی برای نیازمندان جمع آوری می‌شود که مرحله اول آن در قالب جشن درخت آرزو‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات