خبرهای داغ:
امام جمعه قم:

برخورد با اخلالگران اقتصادی در تراز شدت برخورد با اسرائیل و آمریکا باشد

خطیب جمعه قم بر لزوم شدت عمل قوی مسئولان در برخورد با اخلالگران اقتصادی در خصوص کالاهای اساسی زندگی مردم همانند برخورد جدی و شدید ایران با اسراییل و آمریکا و استکبار، تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۱۶۵۲۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز بعد ازظهر در خطبه های نماز جمعه این هفته قم  در مصلای قدس در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب گفت: نباید در خصوص این منشور حیاتی، صرفا به امور تشریفاتی و تبلیغاتی و همایش ها بسنده کرد، بلکه برای تضمین رشد و عزت و تعالی مادی و معنوی ،این مانیفست و مرام نامه انقلاب اسلامی را به فرهنگ عمومی و سبک اجرایی و طرح و برنامه و الگوی حرکت تبدیل کرد.

وی افزود: نکته دوم آن است که هرگاه صحبت از تصحیح خطاهای گذشته به میان می آید به معنی تجدید پذیری آرمان های انقلاب اسلامی در مقابل تمدن غربی نیست بلکه به این معنی است که با انعطاف و حکمت و عقلانیت و بهره مندی از چهل سال تجربه انقلاب، با شجاعت، برخی از برنامه ها وتصمیم ها و اقدام ها و روش ها را در مسیر آرمان ها تصحیح کنیم و در راستای ظرفیت ولایت فقیه و قانون اساسی و ظرفیت فرهیختگان حوزه ودانشگاه و عزم و اراده ملی و جوشش جوانان ایرانی به نحو احسن بهره مند شویم.

خطیب جمعه قم یادآورشد: امام راحل فرمودند که اینکه با مشورتی برخی دوستان به لیبرال ها و نهضت آزادی در اولین سالهای انقلاب میدان دادیم اشتباه بود؛ همچنین رهبری فرموند از سال 72 باید به فکر رشد جمعیت به سمت 150 میلیونی می بودیم؛ منظور از تصحیح اشتباهات در این سطح بوده است وگرنه آرمان های اسلامی پس از چهل سال ثابت مانده و ملت نیز با سرافرازی و وحدت از این فعالیت ها وآرمان ها دفاع می کند و از حرکت به سمت خودسازی و جامعه سازی و تمدن سازی و مقدمه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) و ساخت جهانی بر مدار عدالت، کوتاه نمی آید.

وی گفت: رهبر انقلاب معنویت را جهت دهنده ونیاز اصلی جامعه دانستند؛ با وجود معنویت و اخلاق، محیط، مبدل به بهشت می شود و نبودن اخلاق و معنویت حتی با برخورداری از زندگی مادی، زندگی را به جهنم مبدل می کند؛ شکل دهی به جامعه اخلاقی نیاز امروز جامعه کشور است و توحید و بندگی کشور نیز مبنای اخلاق و اخلاق نیز زیربنای مقررات و مدیریت و حلال مشکلات جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: انتظار آن است که در محیط خانواده و مدرسه و بازار و در میان اقشار گوناگون اخلاق مداری به عنوان یک ارزش انقلاب تبدیل به یک حرکت عمومی شود؛ از اینکه این بیانیه مورد عنایت مراجع و جامعه مدرسین و علما و تشکل های انقلاب و دانشگاهی قرار گرفته است، به این نکته پی می بریم که می توانیم بر اساس این منشور آینده روشنی را ساخت.

وی با اشاره به دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری بیان کرد: 7 سال پیش و پس از اردوکشی ایادی آمریکا و اسراییل به سمت سوریه رهبری فرمودند، سوریه نباید بشکند و نمی شکند و پس از 7 سال وعده رهبری محقق شد؛ آمدن رئیس جمهور سوریه، نشانه پیروزی محور مقاومت و روز یاس ترامپ و نتانیاهو و ایادی ترسوی آنها در منطقه است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع)بیان کرد: خطاب قهرمان از سوی رهبری به بشار اسد مبنی بر این است که کسانی که بر محور ولایت و مقاومت حرکت می کنند عزت مند می شوند ولی افرادی چون معمرقذافی و حسنی مبارک سرافکنده می شوند و استکبار نیز کاری برای آنها نمی کند؛ قدر این شرایط را بزرگانی چون سید حسن نصرالله می داند که بر ای این دیدار اشک شوق می ریزد.

خطیب جمعه قم عنوان کرد: ملت وفادار ما چهل سال است که به پای انقلاب خود صابر و مقاومت ایستاده اند و در راهپیمایی ها و حضور در انتخابات برای تثبیت نظام شرکت کرده و علاقه خود را انقلاب ثابت کردند که طرفدار جناح خاصی نیستند؛ اخیرا نیز در رسانه ملی نیز گزارشی میدانی و مبنی بر غیرت مردم برای خرید کالاهای ایرانی پخش شد؛ مردم ما همیشه ثابت کرده اند که بر اساس شعارهای راهبردی رهبری حرکت می کنند.

وی گفت: انتظار داریم که دولتیان برای گرانی های سرسام آور در کالاهای عمومی کشور فکر عاجلی کنند و دستگاه های نظارتی نیز باید با کسانی که به دنبال ایجاد اختلال در امور معیشتی مردم دارند باید با قدرت برخورد کنند زیرا این افراد دانسته و یا ندانسته با آمریکای جنایتکار که با تحریم های خود قصد آزار را دارند هماهنگ است؛ مردم می گویند باید با همان نفرتی که با آمریکا و استکبار می شوند بایدبا مخلان اقتصادی کشور نیز برخورد کوبنده و همه جانبه و عبرت آموز انجام شود.

خطیب جمعه قم در خطبه اول نیز بیان کرد: در سال هشتم هجرت، مکه به دست مسلمانان فتح شد و پس از این فتح، پیامبر اکرم(ص) به امر خداوند تصمیم گرفتند که جزیره العرب را از لوث وجود کفر و شرک پاکسازی کنند؛ بخصوص اینکه برخی از قبائل که پس از فتح با مسلمانان پیمان بستند بر خلاف قرارداد، کارهایی انجام دادند.

وی افزود: از این روی پیامبر(ص) برخی از مسلمانان را برای حج، به مکه فرستادند و شخصی را نیز به عنوان امیرالحاج به مکه فرستادند و آیات اولیه سوره برائت را نیز به ایشان دادند که برای مشرکان قرائت کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: محتوای این آیات مباحث قهر آمیزی بود که به امر خداوند کار کفار را یک سره کنند که یا مسلمان شوند و یا با آنها مقابله شود؛ این موضع، از موضع اقتدار و رافت اسلامی انجام شد و مهلتی به آنها داده شد تا در کار خود بیاندیشند و تصمیم بگیرند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: امام علی(ع) بنابر فرمان پیامبر این آیات را به مکه بردند و خواندند و فرمودند که من پیام آور پیامبر اکرم(ص) هستم؛ امام علی(ع) فرمودند که هیچ عهد مجددی از سوی مشرکان با مسلمانان بسته نمی شود و دیگر حق حضور در مناسک حج را ندارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار