خبرهای داغ:
امام جمعه بابل با بیان این که مساجد اسلامی با محوریت روحانیت در رأس فعالیت های فرهنگی و تبلیغی قرار دارد، گفت: رشد و سرعت مسائل مستحدثه و اثرگذاری جریان های فکری و معرفتی انحرافی، زنگ هشداری است که نیازمند حضور پررنگ طلاب و فضلا در منطقه است.
کد خبر: ۹۱۱۶۵۲۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل در جمع طلاب و فضلای بابل و امیرکلا که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع طلاب و فضلای این شهرستان، تصریح کرد: حضور در جمع شما عزیزان و سروران ارجمند، افتخاری بزرگ برای بنده است.

وی در ادامه علما و معمرین حوزه بابل را از سرمایه های فاخر این شهرستان دانست و با بیان این که در شهرستان بابل 11 مدرسه علمیه اعم از 6 مدرسه برادران و 5 مدرسه خواهران مشغول تربیت طلاب هستند، اظهار داشت: حضور در مجموعه های دینی و حوزوی توفیق بزرگ و وظیفه ای خطیر است که خداوند متعال نصیب عده ای نموده است.

امام جمعه بابل خدمت گذاری به دین الهی و گام نهادن در راستای اهداف بلند دینی را موهبتی الهی دانست و با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی سالیان اخیر، اظهار داشت: طلاب باید در عرصه پاسخگویی به شبهاتی که به خاطر معضلات اقتصادی به وجود آمده حضوری پررنگ داشته باشند.

وی ضمن اشاره به مسائل مستحدثه در میان مردم، خاطرنشان کرد: مسائل جدیدی در میان مردم به وجود می آید و چون حکم آن را نمی دانند، به فقها و روات حدیث مراجعه می کنند تا بتوانند ابهام این مسئله را از بین برند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: به علت های مختلف و دسیسه های سنگین دشمنان انقلاب و کشور، این مسائل در درون جامعه رو به گسترش است؛ متاسفانه سگ بازی و همراهی توأمان با سگ به یکی از مسائل مستحدثه جامعه کنونی به ویژه منطقه بابل تبدیل شده است.

وی به گستره تهاجمات فراگیر فرهنگی دشمن اشاره نمود و یادآور شد: نگرانی های انقلاب اسلامی و ریشه حجم مسائل پیش روی جامعه، باید به خوبی در میان مردم به ویژه نخبگان و فعالان فرهنگی مطرح و بررسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که دشمن هجمه های وصف ناپذیر و بزرگی را برای انحرافات جامعه اسلامی رقم زده است، ابراز داشت: علی رغم تمام مشکلات، معضلات فرهنگی و مسائل مستحدثه که هر روز رنگ و لعاب جدیدی به خود می گیرد، مردم همچنان از شور انقلابی برخوردار هستند.

وی به تاریخچه ظهور و بروز جریان های فکری انحرافی در جامعه اسلامی اشاره نمود و ابراز داشت: علمای بصیر و فقهای دانا در مواجهه با هجمه جریان های فکری انحرافی، تدابیر هوشمندانه ای را برای مقابله با مسئله آفرینی ها به کار گرفتند.

امام جمعه بابل با بیان این که مساجد اسلامی با محوریت روحانیت در رأس فعالیت های فرهنگی و تبلیغی قرار دارد، تصریح کرد: رشد و سرعت مسائل مستحدثه و اثرگذاری جریان های فکری و معرفتی انحرافی، زنگ هشداری است که نیازمند حضور پررنگ طلاب و فضلا در منطقه است.

وی افزود: آنچه مربوط به حوزه روحانیت است، به رغم همه مشکلات و مسائل مستحدثه هرجا روحانیت در مسئله و موضوعی متمرکز، برنامه ریزی و حضور پیداکرد، به نتیجه بسیار خوبی دست یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که پاسخ به نیازهای اجتماعی عصر کنونی نیازمند حضور میدانی طلاب و فضلا در میان مردم است، تصریح کرد: متاسفانه هنوز آنگونه که باید نتوانسته ایم به راهکار مناسبی برای تقویت ارتباطات میان حوزوی دست یابیم؛ باید از تمام ظرفیت طلاب در مناسبت های تبلیغی و غیر تبلیغی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

امام جمعه بابل بر شناسایی موضوعات و چالش های پیش روی جامعه تأکید نمود و ابرازداشت: برای استقرار و تحکیم نهان دین در جامعه اسلامی، باید بیش از پیش اقدامات ارزشمند و هدفمندی را عملیاتی نماییم؛ باید مسائل اجتماعی را در کارگروه های تخصصی به بحث و بررسی گذارده، راهکارهای عملیاتی را برای آن ارائه نمود.

وی بستر سازی مشکلات و معضلات اقتصادی برای دوری مردم از روحانیت را از نگرانی های پیش رو عنوان کرد و ابراز داشت: با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب با ارائه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، خط مشی جدید و راهبردهای نوینی را برای انقلاب اسلامی تبیین نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در پایان تأکید کرد: اعزام گروه های تبلیغی جهادی، بهترین شیوه و روش تبلیغی برای پاسخ به نیازهای معرفتی جامعه کنونی است.

همچنین حجت الاسلام رضانژاد، عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه سعیدالعلما نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به حضور اساتید، فضلا و طلاب به ویژه امام جمعه شهرستان بابل، اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه طلاب شهرستان بابل فعالیت خود را از حدود سه دهه پیش توسط عده ای از فضلای شهرستان بابل که هم اکنون مشغول تحقیق و  تدرییس در حوزه های علمیه و مراکز آموزشی هستند، آغاز نموده است.

حجت الاسلام رضانژاد بر اهتمام صندوق قرض الحسنه بر عضوگیری اشاره نمود و یادآور شد: پس از عضویت در صندوق و ارائه تقاضای وام، افراد برای اخذ وام به مرکز خدمات حوزه های علمیه معرفی و مراحل دریافت وام پیگیری خواهد شد.

ارسال نظرات