خبرهای داغ:
امام جمعه موقت کاشان:

هنر شهدا بهنگام بودن است/شهدا هزینه تبری ملت

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه هنر شهدا بهنگام بودن است گفت: سه هزینه تبری ملت هستند.
کد خبر: ۹۱۱۶۴۹۲
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین علی احتشام در سی و پنجمین یادواره ۱۱۳ شهید عملیات والفجر هشت شهرستان شاهرود در مسجد غربا این شهر که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولین برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه شهدا نزد خدا روزی می‌خورند اظهار کرد: از روزی شهدا ما بهره‌ای نداریم و اگر می‌خواهیم به آن‌ها نزدیک شویم باید از آیات قرآن و عترت استفاده کنیم تا بتوانیم بفهمیم که اگر بفهمیم و شهدا هنرشان به هنگام بودن است.
وی افزود: خدا در لحظه شهادت فرد را گناهانش را می‌آمرزد و در ادامه کرامت و جایگاه رفیع می‌دهد و لباس کرامت شهادت می‌خواهد و در صحنه باید امتحان پس داد تا انتخاب شد.
امام جمعه موقت کاشان خاطر نشان کرد: تولی خیلی هزینه ندارد، اما تبری داشتن هزینه می‌خواهد و باید سر از تن جدا بشود و زندان بکشی، شهدای ما هزینه تبری هستند.
وی تصریح کرد: توجه به قرآن و تفسیر آن سبب بالا رفتن انسان می‌شود، اما امروز در این فضای مجازی و توجه به مادیات کمتر است که توجه شود به قرآن و عمل به آن مهم است و لازمه جامعه اسلامی است.
احتشام با تاکید بر اینکه کسی که در مبارزه با استبداد حضور دارد دلیل نیست که در مبارزه با استعمار نیز حضور داشته باشد گفت: امروز عده‌ای هستند که غرق در غرب هستند و در انقلاب و جنگ با استبداد مبارزه کرده است و امامین انقلاب اسلامی هستند که این ویژگی را دارند و شهدای ما اینگونه بودند و هزینه تبری دادند.
وی ادامه داد: امام حسین (ع) کسانی را می‌خواهد که اگر امام الان بود چه می‌کرد؟ آیا امام با مجرمین بحث می‌کرد که دارو و غذا بدهند؟ اگر موسی بن جعفر چراغ سبز به هارون نشان می‌داد زندان به زندان می‌رفت؟ ما فقط یاد گرفتیم گریه کنیم به مصایب ائمه اطهار (ع) و واقعیات را نمی‌بینیم.
امام جمعه موقت کاشان اضافه کرد: در یادواره‌ها یاد بگیریم یاد شهدا کنیم و در زندگی این رنگ خدایی را بزنیم و خانه‌های ما رنگ خدایی بگیرند، قرآن و روایات تنها خواندن فایده ندارد خیلی‌ها قرآن می‌خواندند و بهشتی هم هستند، اما بهشت این‌ها کجا و بهشت حبیب ابن مظاهر کجا.
وی با تاکید اینکه اهل تبری کم داریم اظهار کرد: عده‌ای زیادی مانند مترسک هستند هر طرف می‌روند و عده‌ای تا همین دیروز می‌گفتند سراغ کدخدا باید رفت و امروز بر علیه کدخدا شروع کردند به داد و بیداد کردند و مبارزه با آمریکا شدند و آن وقت که رهبری گفت: ما به امریکا سینه می‌زدند شما نبودید.
احتشام با تاکید بر شاخص که ولایت است افزود: ملت همه افتخار هستند و مردم آمدند امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همه مسؤولین را شرمنده کردند و چوب را خواص و نخبگان باید بخورند و به جای تبعیت از گفتمان امام راحل برعکس آن حرکت کردند و ضربه می‌زنند.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسانی که از راه امام و شهدا منحرف شدند در پای صندوق رای مجلس شورای اسلامی سال بعد راست می‌شوند به همت مردم، پول‌های چند میلیاردی به آن گیر دادن نمی‌شود و کارت سوخت را از روی لجاجت برداشتن و امروز باز می‌خواهند برگردانند، این‌ها را باید فردا جواب داد، اما به بودجه سپاه و جامعه المصطفی گیر می‌دهند.
وی ادامه داد: مسکن مهر را روی لجاجت برداشتن و دوباره باز آوردند چرا اینگونه کار می‌کنید؟! هارون خبیث از برخی مسؤولین ما امام شناس‌تر بودند و امام را می‌شناخت، با تولی تنها، کسی شهید حججی و چمران نمی‌شود و تبری هزینه و سر بریده می‌خواهد و این راه عزت است نه عکس سلفی گرفتن با زن اجنوی در مجلس شورای اسلامی.
ارسال نظرات
پر بیننده ها