گردهمایی موؤسسین و اعضا هیئت محبان حضرت رقیه (س) شاهرود به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس این هیئت برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۴۹۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جشن تولد پنجاه سالگی هیئت محبان حضرت رقیه(س) شاهرود با حضور اعضا قدیمی هیئت در تالار رز این شهر برگزار شد.
در این گردهمایی صمیمی حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا قندهاری از موؤسسین هیئت در سخنانی با اشاره به حضور شاگردان مقام معظم رهبری در دوران قبل از انقلاب در شاهرود اظهار کرد: شهید کامیاب ارتباط با رهبری انقلاب داشتند و در شاهرود قبل از انقلاب رفت و آمد داشتند و حجت الاسلام فرزانه نیز از سخنرانان بودند که در شاهرود حاضر می شدند و حسن عاشوری ابوالشهیدین اثرگذار بودند در شاهرود و رهبری در منزل وی در کوچه حمام شبدری اسکان داشتند،
حجت الاسلام محمد عاشوری برادر دو شهید حسن و‌مرتضی عاشوری و فرزند حاج حسن عاشوری از مبارزین دوران ستم شاهی شاهرود و یار مقام معظم رهبری نیز در این گردهمایی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب داستان نیز اما چرا این همه داستان بویژه داستان حضرت موسی تاکید شده است گفت: مباحثی که ذکر شده نسبت به بنی اسرائیل این است که فکر آنها به زنجیر فرعون کشیده شده بود و توسط موسی رها شده و در بیت المقدس که بهترین سرزمین بود اسکان داده شدند.
وی افزود: در قرآن تاکید شده که از گذشته و کمک خدا فراموش نکنید و شکرگذار باشید و یادمان بیاد قبل از انقلاب چه داستانی داشتیم و باید تذکر داده شود به امروزی ها که فراموش نشود.
عاشوری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب رهبری انقلاب اظهار کرد: در این بیانیه ابتدا دستاوردها را یادآوری می شود که گام اول را برداشتیم اما صبر را یادتان نرود و محکم بایستید و در خط بایستید و فراموش نکنید.
وی با بیان اینکه خسته نشدن خیلی مهم است، هنوز کار تمام نشده این انتقال باید صورت بگیرد گفت: اگر از ولی حمایت نکنیم ولی خدا را به ضعف می کشانیم و خود نیز به استضعاف میرسیم، یک حرکت ما شاید حرکت انقلاب را به تاخیر بیندازد.
استاد حوزه علمیه مشهد گفت: هفت محور سخنان رهبری در بیانیه اگر با هم جلو برود جریان کفر و شرک در دنیا تقریبا نابود خواهد شد و اولین مسأله علم است که باید قله ها را بگیریم چرا که سلطه آور است.
وی افزود: در عدالت و مبارزه با فساد رهبری تاکید دارند بر طهارت اقتصادی که شرط مشروعیت همه مقامات جمهوری اسلامی است.
عاشوری گفت: امروز باید شبکه ای کار کرد و از ظرفیت ها استفاده کرد و یک جا را نشانه گرفت و عمل کرد، توانمندسازی مومنین برای ظهور، جهاد همه‌جانبه هوشمندانه در سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد توجه باید باشد.
در این گردهمایی حاج مرتضی جلالی از اعضا ابتدایی هیئتی با بیان خاطراتی از دوران قبل از انقلاب و تحرکات این هیئت انقلابی اظهار کرد: در هیئت هفتگی جمعه ها جلسه برگزار بود منزل آقای قندهاری در محله شبدری شاهرود و دایی رضا بسطامی هم که در دبیرستان فردوسی دانش آموز بود می آمد در این هئیت در سال های ۵۱ و ۵۲ که همه بچه و کم‌سن و سال بودند.
وی ادامه داد: بچه‌ها این دسته را راه انداختند و بزرگ ما حاج میرزا بود و بیش از ۲۰ شهید تقدیم انقلاب در دفاع مقدس نمود و بچه ها مراسم های بزرگ می گرفتند و بزرگترها و حتی بزرگان شهر را هم به حرمت وا می داشتند.
در این گردهمایی کلیپی از چگونگی تاسیس و فعالیت های این هیئت که در سال ۱۳۴۷ در محله شبدری شاهرود تاسیس شده بود ارائه گردید و از فرم حضور و غیاب هیئت در سال ۱۳۵۲، از دعوتنامه برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه(س) در آن سالها به عنوان اسناد این هیئت رونمایی شد.
لازم به ذکر است طبق گفته موؤسسین هیئت، این هیئت اولین پایه های حرکت های انقلابی و ضد طاغوتی را در شاهرود بنا نهاد و اشعار بسیاری در قالب نوحه در این هیئت بر علیه طاغوت و رژیم ستم شاهی در دستجات عزاداری سطح شهر ترویج گردید و با گردانندگان این هیئت بارها توسط مأموران ساواک و شهربانی برخورد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها