دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: درد و مشکلات مردم باید فعالان هیات‌های مذهبی باشد.
کد خبر: ۹۱۱۶۴۸۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، رحیم آبفروش امروز در نخستین همایش تخصصی فعالان هیات های مذهبی که در سالن اجتماعات شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: نباید بین مردم و هیاتی‌ها و نوکران اهل بیت(ع) فاصله وجود داشته باشد بلکه باید مداحان و خادمان ائمه معصوم(ع) دغدغه مردم را مسئله خود بدانند.

وی افزود: هیات‌های مذهبی برای مقابله با تهدیدهای فرهنگی به وظیفه خود عمل کنند و منتظر ادارات نباشند چرا که آنها وظیفه حاکمیتی خودشان را انجام می دهند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر خاطرنشان کرد: فضاهای مساجد برای دختران و زنان جوان باید دلپسند باشد تا آنجا احساس آرامش کنند و به طور کلی باید خادمان مساجد این قشر را با روی گشاده بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: هیات‌های مذهبی نمی‌توانند و نباید از مردم جدا باشند، پس لازم است که دردهای مردم را منعکس کنند.

آبفروش اضافه کرد: نباید دغدغه اول خادمان اهل بیت(ع) این شود که قدرت و قیمت سیستم تصویری و صوتی مسجد چقدر است چرا که در غیر این صورت، مردم پشتیبان و حامی هیات می‌شوند.

وی ادامه داد: به جای چند سلبریتی خوش‌گذران، بچه هیاتی‌ها باید علم را در دست بگیرند، پس ورود به خدمات اجتماعی ضروری است.

دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: صندوق قرض‌الحسنه هیات، گروه‌های جهادی هیات، خیریه‌ها باید در مساجد راه‌اندازی شده و فعال شوند.

وی اضافه کرد: لازم است که درباره موسسات خیریه که نام آنها در کشور فراگیر شده و در هر مناسبتی همه‌جا حضور پیدا می‌کنند تحقیق کنید تا بدانید که پشت صحنه خیریه‌ها چه خبر است و چقدر نگاه دینی دارند.

آبفروش ادامه داد: اگر کسی جایگاه نوکری خودش در هیات را نمی‌داند و اهل معامله است و اگر برای پیشرفت او تلاش کنیم، ما هم در معصیت او شریک هستیم.

وی خطاب به فعالان هیات‌های مذهبی گفت: کمک کنید اشعار آیینی آذری شناخته شود و شهرهای اردبیل، زنجان، تبریز و ارومیه برای این موضوع تلاش کنند، برای تقویت کنگره‌های شعر تلاش کنید.

انتهای پیام

ارسال نظرات