یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه حرف‌هایی زده می‌شود که آن اندازه که بودجه به حوزه‌ها داده می‌شود به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود، گفت: باید کاری کرد تا حوزه از دولت بی‌نیاز باشد.
کد خبر: ۹۱۱۶۴۶۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد به اهمیت وقف اشاره کرد و آن را امر بسیار مهمی خواند.

وی با اشاره به اینکه وقف در میان همه پدیده‌ها مظلومیت خاصی دارد، گفت: در گذشته مردم کمتر به اوقاف اعتماد می‌کردند و موقوفات خود را به آن نمی‌سپردند و از این جهت بسیاری وقف‌ها پنهان می‌ماند.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه اکنون مردم به اوقاف اعتماد دارند، افزود: باید فرهنگ وقف بیش از پیش ترویج شود؛ در کشور‌های عربی اداره اوقاف مقام زیادی دارد و دارای جایگاه بالایی است.

تأکید بر توجه به نیات واقفین

وی با تأکید بر توجه به نیات واقفین، تصریح کرد: باید به منطقه‌هایی که در خطر هستند و ما در آن مناطق در اقلیت هستیم توجه بشود.

آیت الله سبحانی عنوان کرد: امروز حرف‌های غلط بسیاری زده می‌شود که یکی از آن‌ها این است که تمام پول‌ها در حوزه هست و آن اندازه که بودجه به حوزه‌ها داده می‌شود به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود، گفت: باید کاری کرد تا حوزه از دولت بی‌نیاز شود.

وی ابراز کرد: تمام امام‌زاده‌هایی که رسمیت دارند و مردم در آن بقاع متبرکه رفت و آمد دارند باید یک عالم دینی وجود داشته باشد و مراسم سخنرانی و منبر در آنجا برپا باشد.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید جنبه فرهنگی امامزادگان حفظ شود، گفت: همانگونه که رهبری بار‌ها اشاره داشتند امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند.

ارسال نظرات