تا کنون ۵۷درصد از مصوبات ستاد تسهیل رفع موانع تولید در کشور اجرایی شده است.
کد خبر: ۹۱۱۶۴۴۸
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
 نشست بررسی مشکلات و رفع موانعاجرایی شدن ۵۷ درصدی مصوبات ستاد تسهیلات در کشور واحد‌های تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار، نماینده مردم گچساران و باشت، معاون استاندار و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
در این نشست وزیر صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد را در زمره استان‌های کمتر توسعه یافته قلمداد کرد و گفت: ۱۰ استان در کشور جزء استان‌های کمتر توسعه یافته قرار دارند که مشکلات این تعداد استان‌ها در زمینه واحد‌های تولیدی در دست مطالعه است و باید ظرفیت‌های استان را شناسایی کنیم و یک تفکر جدید در صنعت به وجود آوریم.
رضا رحمانی با بیان اینکه در ستاد تسهیل رفع موانع تولید تاکنون ۵۷ درصد مصوبات کشوری اجرایی شده است افزود: هم‌اکنون به دنبال ایجاد ستاد شورا در کشور هستیم و در این ستاد به منزله حمایت از تولیدکنندگان است و هر مصوبه‌ای که در ستاد تسهیلات رفع موانع تولید به تصویب برسد به منزله تصویب ستاد تسهیل در کشور است.
وی تصریح کرد: اگر واحد تولیدی بدهکار است حق تملک آن واحد را نداریم و سیاست دولت آن است که به واحد‌های تولیدی مهلت داده شود.
رحمانی با تاکید بر فعال کردن معادن کوچک گفت: معادن کوچک را فعال کنید، زیرا محصولات این معادن توسط شرکت‌های صنعت معدن و تجارت خریداری می‌شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اهمیت زنجیره تولید افزود: ایجاد زنجیره تولید راهکار رونق اشتغال در کشور است.
وی گفت:در زمینه تهیه غذای دام از جمله کنجاله، سویا و ذرت چندین میلیارد دلار از کشور‌های دیگر وارد می‌شود.
رحمانی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای موقعیت خوبی است گفت: جذب سرمایه‌گذار اعم از انسانی و مالی برای خروج از بن‌بست رفع موانع تولید است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کلنگ‌زنی پالایشگاه بیواتانول باشت عنوان کرد: تا کنون در کشور از این واحد تولیدی استفاده نمی‌شد و تنها یک واحد در کشور در دست بهره‌برداری قرار گرفته و امروز این دومین پالایشگاه بیواتانول است که در این استان کلنگ‌زنی شد.
رحمانی با بیان اینکه در زمان کنونی ایجاد یک اشتغال برای ما مهم است گفت: اگر یک واحد تولیدی در کشور تعطیل شد باید پاسخگو باشیم.
ارسال نظرات