امام‌جمعه موقت اردکان با اشاره به هفته نیکوکاری و لزوم توجه ویژه به نیازمندان در آستانه سال جدید گفت: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) ازجمله سنت‌های حسنه‌ای است که به دست بنیان‌گذار کبیر انقلاب تأسیس شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۴۲۲
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدکاظم حسینی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با اشاره به آیاتی از سوره نور به بیان نکاتی درباره ایمان کارآمد و واقعی پرداخت.
وی گفت: ملاک دین‌داری و ایمان، حال افراد است نه گذشته و سوابق آن‌ها. ایمانی کارآمد است که همیشگی و در همه عرصه‌های زندگی انسان جا داشته باشد.
امام‌جمعه موقت اردکان در خطبه دوم با اشاره به دیدار شعرا و مداحان با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ازجمله نکات مهمی که رهبر معظم انقلاب در این دیدار مطرح کردند توجه ویژه به موضوع خانواده بود. بحث خانواده ازاین‌جهت مورد تأکید است که انسان به مباحث مربوط به خانواده اهتمام و آگاهی‌های لازم را داشته باشد.
وی افزود: ازجمله اولویت‌هایی که دشمن ما در برنامه‌های خود دارد موضوع خانواده است و این نشان می‌دهد که مبحث خانواده چه اندازه اهمیت دارد. پدر و مادر نسبت به فرزندان و خانواده خود وظیفه سنگینی دارند. ما نباید از شیطان و دشمنان خود غافل شویم. با توکل به خداوند و تکیه‌بر نیروی ایمان می‌توانیم در مقابل شیطان بایستیم.
حجت‌الاسلام حسینی پور در بخش دیگری از سخنان خود سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته نیکوکاری را گرامی داشت و به بیان اهمیت سنت حسنه نیکوکاری پرداخت و گفت: پرونده اعمال انسان پس از مرگ بسته می‌شود، ولی پرونده چند گروه از انسان‌ها همچنان باز است و اعمال حسنه در پرونده آن‌ها ثبت می‌شود.
وی افزود: ثواب صدقات جاریه و سنت‌های حسنه‌ای که فرد پایه‌گذاری کرده است پس از مرگ نیز به انسان می‌رسد. کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) ازجمله سنت‌های حسنه‌ای است که به دست بنیان‌گذار کبیر انقلاب تأسیس شد. در اوضاع اقتصادی کنونی جامعه و در آستانه سال جدید باید همت بیشتر مردم و مسئولین را برای حمایت از این نهاد و سایر نهاد‌های خدمت رسان به محرومین شاهد باشیم.
خطیب نماز جمعه اردکان با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت: کسی که نهالی را بکارد که سودی برای محیط و جامعه داشته باشد تا وقتی‌که از این نهال و درخت بهره برده می‌شود برای او صدقه محسوب می‌شود. اهمیت درختکاری و حفظ منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست. ایجاد فضای سبز دارای اهمیت است، ولی نگهداری از این فضای سبز اهمیت بیشتری دارد.
وی در پایان اظهار داشت: یکی از خطراتی که در شهر اردکان با آن مواجه هستیم پدیده صنعتی شدن شهر است که مسئولین باید نسبت به این موضوع که آب، خاک و فضای سبزی که به‌منزله هوا برای تنفس این مردم است را به خطر می‌اندازد اهتمام بیشتری داشته باشند. امروز می‌بینیم که به خاطر برخی از سیاست‌هایی که در توسعه نامتوازن وجود دارد موضوع آب‌وخاک ما در معرض خطر قرارگرفته است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات