خبرهای داغ:
نهمین مجمع بسیج طلاب و روحانیون استان همدان با صدور بیانیه و تقدیر از شورای اندیشه‌ورز بسیج طلاب و روحانیون استان همدان پایان یافت.
کد خبر: ۹۱۱۶۳۴۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱

بیانیه اجلاس نهم مجمع بسیج طلاب و روحانیون استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نهمین مجمع بسیج طلاب و روحانیون استان همدان با موضوع FATF، CFT و پالرمو در سالن جلسات شهید «همدانی» سپاه انصار الحسین(ع) همدان با حضور آیت الله موسوی اصفهانی نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری، سردار مجیدی فرماندهی و حجت‌الاسلام علیی نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع)، سردار ظفری مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، حجت الاسلام فاضلیان مدیر حوزه علمیه خواهران، حجت الاسلام دشتکی مدیرکل سازمان تبلیغات، ائمه جمعه، اساتید روحانی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در محل سالن جلسات شهید همدانی سپاه انصار الحسین(ع) همدان با موضوع FATF ،CFT و پالرمو برگزار شد.

این مجمع با صدور بیانیه و تقدیر از شورای اندیشه‌ورز بسیج طلاب و روحانیون استان همدان پایان یافت.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با یاد و خاطره امام راحل، شهیدان والا مقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم گرامی می‌داریم. برای تداوم بخشیدن به آرمان‌های آن عزیزان مطالبات و تذکرات را به شرح زیر ارائه می‌دهیم:

1- حوزه اقتدار منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، طومار تمامیت استکبار و نظام سلطه را از شرق مدیترانه تا خلیج فارس، یمن و آبهای آزاد درهم پیچیده و به سمت اضمحلال رژیم صهیونیستی و افول آمریکا در حرکت است. هشدار به مسئولان راهبردی نظام: این صلابت و اقتدار را کم‌رنگ نکنید و با جسارت کامل، هیمنه نظام سلطه را فرو بپاشید. خدا با ماست چون مقتدایمان گفتند: «ولینصرن الله من ینصره ...»

2- جریان غربگرا مشکلات کشور را فشارهای آمریکا می‌داند، اما برابر اعلام صریح رهبر معظم انقلاب «عامل این حوادث  درونی و مشکلات داخلی است. عمده تاثیر مربوط به عملکرد ماهاست. اگر چنانچه این عملکردها بهتر، با تدبیرتر، به هنگام‌تر و قوی‌تر از این باشد، در مقابل تحریم ها میشود ایستاد»؛ لذا مسئولان با نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌ها به‌دنبال حل مشکلات باشند.

3- دشمن با ابزار غول‌های رسانه‌ای و مجازی به‌دنبال تغییر ذائقه ایرانی اسلامی و تغییر سبک زندگی و ایجاد شورش  و بحران‌های داخلی است. فضای مجازی رها شده‌ای که جریان غربگرا آن را بستر مدیریت افکار عمومی و شبکه رای خود قرار داده و همچنان با فضاسازی کاذب و فرافکنی، عملاً به اهداف دشمن کمک می‌کنند. هشدار به همه مسئولان برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، سپس حذف شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی و هشدار به مسئولان استان برای پیشگیری قاطع از شکل‌گیری زمینه‌های شورش در سال 98.

4- شرکت‌های دولتی بیش از 75 درصد بودجه‌های کشور را می‌بلعند و کمترین اثربخشی را در بهبود معیشت مردم دارند؛ لذا کف جامعه از بیکاری و فقر و تنگدستی دچار بحران است. درخواست اصلاح و نظارت بودجه‌ای قاطعانه توسط مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌های نظارتی. در این رابطه رهبر انقلاب فرمودند: «درون کشور افراد و جریاناتی هستند که منابع کشور را ظالمانه می‌بلعند، این دلال بازی‌ها و انحصار طلبی‌هایی که در زمینه مسائل مادی، در تجارت و غیره وجود دارد، مانع پیشرفت کشور است.» 19/10/97

5-  رونمایی از کانال مالی اروپا (spv)  با بیانیه سه کشور اروپایی با گروکشی فراوان همراه است و هیچ خبری از صادرات نفت و تراکنش‌های مالی مربوط به نفت نیست. اروپایی‌ها پس از 9 ماه سرکار گذاشتن مردم ایران، صرفاً یک برنامه اجرایی توهین‌آمیز برای تجارت غذا  و دارو (ابزار تبادلات تجاری INSTEX) را اعلام کرده‌اند. همان نفت در برابر غذا. اروپا همین آب باریکه حقارت‌آمیز را هم شرط گذاشته که تا همه خواسته‌های FATF  و کنوانسیون‌های پالرمو، و CFT را اجرا نکنید، خبری از این آب باریکه هم نخواهد بود. هشدار به مسئولان نظام در عدم تصویب سندهای وابستگی به استکبار.

6- امام راحل فرمودند: «خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت ازسرمایه‌داران گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیا و امیرالمومنین و ائمه معصومین(ع) سازگار نیست.» (صحیفه امام ج 20 ص 341) هشدار به مسئولان و نجومی‌بگیران در بی‌توجهی به محرومان و مستضعفان جامعه.

7- غربگرایان به جای اولویت‌گذاری در رفع مشکلات معیشتی مردم، به بهانه نشاط اجتماعی، روندهای ضد ارزشی را در سطح استان همدان دنبال می‌کنند و با اجرای کنسرت‌های موسیقی با محتواهای غیر قانونی و غیر شرعی، ابتذال فرهنگی را نشر می‌دهند. هشدار به مسئولان استان در نظارت جدی برجلوگیری از شکل‌گیری جریانات ضدارزشی در استان.

8- بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران درتاریخ 22 بهمن ماه جاری توسط رهبرمعظم انقلاب صادر گردید. در طول هفته اخیر کارشناسان و نخبگان برجسته کشور تحلیل‌ها و مطالبی را در اهمیت بیانیه و اجرایی نمودن آن منتشر نمودند.

اهمیت این بیانیه در گفتمان‌سازی و پیاده‌سازی توصیه‌ها و فرامین معظم له می‌باشد.

از تمامی مسئولان می‌خواهیم ضمن تبیین ابعاد مختلف این بیانیه، تدابیر لازم را برای اجرایی نمودن منویات رهبر معظم انقلاب اتخاذ نموده و با مدیریت جهادی و انقلابی زمینه های تحقق دولت اسلامی و جامعه اسلامی را آورند.

اسفندماه 1397

مجمع بسیج طلاب و روحانیون استان همدان

انتهای پیام/

ارسال نظرات