به همت حوزه 714 کوثر سپاه ناحیه نظرآباد طرح شهید « بهنام محمدی » با محوریت تربیت در مدرسه دخترانه تنکمان با سخنرانی خانم مهدوی دکتر روانشناس اجرا شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۱۵۷
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، به همت حوزه 714 کوثر سپاه ناحیه نظرآباد طرح شهید « بهنام محمدی » با محوریت تربیت در مدرسه دخترانه تنکمان با سخنرانی خانم مهدوی دکتر روانشناس اجرا شد.

طرح شهید « بهنام محمدی » با محوریت تربیت در شهرستان نظرآباد اجرا شد

خانم مهدوی شروع جلسه را با طرح سوال در مورد اینکه چند نفر از والدین مدعی ارتباط خوب و رابطه ی صمیمی با فرزندان خود هستند ، آغاز کرد. وی عدم آگاهی فن برقراری ارتباط،سرکوب کردن و به نمایش گذاشتن کارهای نادرست آنها و تحت استرس قراردادن فرزندان جهت برآوردن خواسته های خود را عدم برقراری ارتباط درست با فرزندان دانست.

وی در ادامه افزود : چرا والدین کاری که از فرزندان میخواهند انجام دهند باید چندین بارتکرار کنند؟ علت این است که از کودکی از کلمات منفی و دستوری در ارتباطشان استفاده میکنند و در واقع مداوم گوشزد میکنند که چه کاری نکنند.مادران باید از کودک بخواهند کاری را انجام دهند در این صورت فرزند گیج نمیشود و میداند باید چه کاری را انجام دهد.اگر ارتباط صمیمی نباشد والدین چیزی که میگویند با چیزی که طرف مقابل میشنود فرق دارد. لحن صدا دربیان کلام نقش بسیار مهمی در فهم و انجام کار دارد.

وی تصریح کرد : در بحث ارتباط دوستی با فرزندان،مادران همان قدر که نقش مادر را ایفا کنند و با آنان صمیمی باشند و شوخی کنند و جذاب باشند کفایت میکند.

کارشناس مسائل روانشناسی در پایان خاطر نشان کرد : برای رابطه ی خوب با فرزندان باید تصمیم بگیرند یک ساعت ویژه در هفته را به گفت و گو با فرزند اختصاص دهند و اجازه دهند فرزندان حرف بزنند و آنان گوش کنند و نصیحت و انتقادو قضاوت نکنند. مادر باید از خوبی های او بگوید و کارهای خوب کوچک اورا بزرگ جلوه دهد و از او تعریف کند در این صورت اعتماد به نفس او بالا میرود.والدین باید هیجانات فرزندان را همراهی کننداگر این هیجانات بروز نکند دچار پرخاشگری میشود.نقشی که پدر در برقراری ارتباط با دختران دارد باعث عزت نفس،اعتماد به نفس،زندگی تحصیلی موفق و ازدواج پایدارتر در زندگی آنها می شود و بسیاری از نیازهای او برطرف میشود و تمایلی به ارتباط برقرار کردن با جنس متفاوت در دوران نوجوانی در خارج از خانه پیدا نخواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها