جمعی از دانشجویان خارجی عصر روز گذشته در قالب کاروان راهیان نور از منطقه عملیاتی فتح المبین بازدید کردند.
کد خبر: ۹۱۱۶۱۰۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، صبح امروز جمعی از دانشجویان  خارجی در قالب کاروان راهیان نور از منطقه عملیاتی فتح المبین بازدید کردند.

علی سرخه راوی منطقه عملیاتی فتح المبین در حاشیه این بازدید طی سخنانی فتح المبین را فتح دلها خواند و گفت: طرح‌ریزی عملیات افتخار آفرین فتح‌المبین از اواسط آبان ‌١٣٦٠ آغاز شد و پس از تلاش‌های مستمر و خستگی‌ناپذیر و انجام مشورت‌ها و هماهنگی‌های گسترده میان فرماندهان نظامی، سرانجام طرح عملیاتی شماره ‌١ فتح‌المبین در اواخر دی ماه همان سال آماده شد.

سرخه در همین رابطه ادامه داد: روز ‌١٣ بهمن ‌١٣٦٠ در پی یک نشست مشترک بین فرماندهان عمده سپاه و ارتش، طرح یادشده به یگان‌های عمده اجرایی ابلاغ و متعاقب دریافت اطلاعات جدید در ‌٣٠ بهمن همان سال طرح اولیه بازنگری شده و طرح شماره ‌٢ در ‌١٣ اسفند انتشار یافت.

وی عملیات فتح المبین را در چهار مرحله اجرایی در سال ۶۱ برشمرد و افزود: آزادسازی ‌٢٥٠٠ کیلومتر مربع از خاک جمهوری اسلامی؛ نزدیک شدن نیروهای خودی به مرز در منطقه غرب شوش و دزفول، خارج شدن شهرهای دزفول، اندیمشک و شوش و مراکز مهمی همچون پایگاه هوایی دزفول از تیررس توپخانه دشمن و دستیابی به چاه‌های نفت ابوغریب در ارتفاعات تینه گوشه ای از نتایج ارزشمند عملیات فتح المبین بود.

گفتنی است کاروان راهیان نور دانشجویی خارجی در ادامه ی سفر معنوی از مناطق عملیاتی؛ از یادمان شهید حسن باقری بازدید کردند.

بازدید کاروان راهیان نور دانشجویی خارجی از منطقه عملیاتی فتح المبین

بازدید کاروان راهیان نور دانشجویی خارجی از منطقه عملیاتی فتح المبین

بازدید کاروان راهیان نور دانشجویی خارجی از منطقه عملیاتی فتح المبین

ارسال نظرات