خبرگزاری بسیج: آئین تجلیل از 10 نفر از مدیران، پرسنل، کارمندان و فعالان و خادمان نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بحث عفاف و حجاب در بهزیستی شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۰۹۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین، علی شاهی، امام جماعت اداره بهزیستی و مربی قرارگاه دانش آموزی انجمن اسلامی دانش آموزان شهرستان ری در این مراسم اظهار داشت: این مراسم هر ساله با هدف تشویق پرسنل و ترویج اقامه نماز اول وقت در بهزیستی شهرستان ری برگزار می شود که امسال نیز 5 نفر از فعالان این عرصه از حوزه ستاد و پنج نفر نیز از مراکز برگزیده شدند و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از آنان تجلیل شد.

وی با اشاره به سیره زندگی حضرت زهرا(س) گفت: نماز، عبادت و بندگی خداوند اصلی ترین شاخصه زندگی آن حضرت بوده است. وی یادآور شد: هدف از خلقت انسان عبادت و بندگی حق تعالی است و در قرآن کریم نیز هدف و غایت نماز دوری جستن از فحشاء و منکرات است.

  حجت الاسلام ، شاهی، افزود: اگر جامعه اسلامی نماز رکن و اساس امور واقع شود بسیاری از مشکلات و گرفتاری های اجتماعی برطرف خواهد شد و با خواندن نماز ارتباط انسان با خداوند برقرار و از شر شیطان و هواهای نفسانی محفوظ خواهد ماند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی، احتکار، گرانفروشی و کم فروشی که در کشور شاهد هستیم به خاطر دوری از نماز است، به اهمیت نماز در قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: در سوره  (سوره عنکبوت آیه 45 ) آمده است: إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ« به درستی که نماز از هر کار قبیح و ناروایی باز میدارد.» یعنی حقیقت نماز، شخص نمازگزار را اصلاح می کند و از آلوده شدن به فحشاء و مُنکَر باز می دارد.

 

 

 

ارسال نظرات