مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری خبر داد:
خبرگزاری بسیج: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با اشاره به پتانسیل بالای این منطقه در کاشت محصولات مختلف کشاورزی، از تولید طلای سرخ در دشت طلایی ری برای دومین سال خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۶۰۹۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهندس محمد عباسی با اشاره به اینکه کل شهرستان ری برای کشت زعفران مستعد است، گفت: سال گذشته برای نخستین بار کشاورزان شهرستان ری اقدام به کاشت پیاز زعفران در 5 هکتار از اراضی کشاورزی روستای خانلق بخش فشافویه کردند که برداشت خوبی انجام شد و امسال نیز در این حوزه ورود کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه نیاز آبی این گیاه کم است، اظهار داشت: کشت زعفران و نیاز آبی این گیاه در مواقعی است که سایر زراعت ها نیاز به آب ندارند؛ عباسی ادامه داد: آبدهی به زعفران از 15 شهریور   آغاز و آذر ماه برداشت می شود که در این فصل، هم بارندگی وجود دارد و هم نیاز آبی کمتری برای سایر کشت ها داریم و هر چه جلوتر برویم، بر میزان محصول اضافه می شود، به گونه ای که در یک بازه زمانی ده ساله بازدهی محصول افزایش چشمگیری پیدا می کند .

عباسی در مورد زمان کشت زعفران خاطرنشان کرد: در فصل تابستان گیاه خواب است و ما می توانیم اوایل پاییز یا در بهار پیاز زعفران را بکاریم.

معاون جهاد کشاورزی استان تهران افزود: سرمایه گذاری اولیه مقداری زیاد است چرا که قیمت پیاز زعفران بین 7 تا 15 هزار تومان است که براساس نوع پیاز قیمت ها متغیر است.

   

ارسال نظرات