مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی:

کاهش سرمایه اجتماعی آفتی برای نظام است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری شهرستان مرند، نبود انسجام داخلی، اعتماد زدایی و کاهش سرمایه اجتماعی را آفت نظام دانست.
کد خبر: ۹۱۱۵۹۹۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا استادرحیمی با اشاره به وجود تهدیدات ذهنی و عینی برای کشور اظهار داشت: در کنار تهدیدات عینی همچون جنگ و تجاوز، تهدیدات ذهنی خیلی مهم است چرا که در آن همه یک نوع احساس باخت دارند.
وی با بیان اینکه در زمان جنگ، همه به ارزش های انقلاب پایبند بوده و هیچ کس احساس خطر نمی کرد، افزود: در شرایط کنونی که با تهدیدات مختلف فضای مجازی روبرو بوده و در یک فضای فرا واقعیت زندگی می کنیم دولت سعی می کند با وجود همه این مسائل، رفاه مردم را تامین کند.
استاد رحیمی تاکید کرد: اکنون ایستادگی در برابر تهدیدات ذهنی موجود در جامعه یک موضوع حیاتی است و نباید اجازه دهیم این تهدیدات شرایط کشور را آشفته کند.
وی همچنین به وجود تهدیدات داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: ما در طول سال های گذشته، طبق اصولی که داریم در برابر توطئه های دشمن ایستادیم و اکنون نیز باید مراقب تهدیدات داخلی باشیم.
استاد رحیمی گفت: هرچند دشمن در ایجاد آسیب در حوزه های مختلف نقش دارد اما بسیاری از آنها نتیجه عملکرد خود ماست که باید با حفظ اتحاد و یکپارچگی آنها را رفع کنیم.
وی با بیان اینکه، تهدیدات داخلی انسجام را در کشور از بین می برد، افزود: ما باید با علم، منطق و قانون تهدیدات داخلی را در حوزه های گوناگون رفع کرده و در این جهت از پتانسیل های موجود استفاده کنیم.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی گفت: ضروری است مدیران برای خارج شدن از بحران، اصلاحات جزئی را شکل داده و بی اعتمادی مردم و فرسایش سرمایه اجتماعی را که آفت اصلی نظام به شمار می رود، از بین ببرند.
استاد رحیمی به انجام سیستم مساله یابی توسط مدیران تاکید کرد و افزود: بعد از پیدا کردن مساله، برخورد با مساله باید مناسب باشد.
وی همچنین به لزوم کاهش مسائل اجتماعی اشاره کرد و گفت: سیستم فرهنگی ما نیز باید به عنوان موتور اصلی برای رفع مشکلات موجود عمل کرده و در راستای افزایش امید و اعتماد به نظام عمل کند.
استاد رحیمی اظهار داشت: غرور و اعتماد بی جا که در برخی مدیران وجود دارد نیز باید کنار گذاشته شود و به جای پرداختن به مسائل کلی نظام که در حیطه وظایف آنها نیست به حل مشکلات مردم بپردازند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار