پس از دو سال؛

بازگشت پیگر گلگون شهید بسیجی و مدافع حرم (محمد قنبریان) به سمنان

پیکر گلگون شهید بسیجی و مدافع حرم (محمد قنبریان) بعد از دوسال به سمنان باز می‌گردد
کد خبر: ۹۱۱۵۹۷۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، پیکر شهید والامقام و گلگون شهید بسیجی محمد قنبریان پس از دو سال به سمنان باز می‌گردد.
رجعت این شهید بزرگوار که از شهدای مدافع حرم استان سمنان است، یاد آور تداوم نهضت مقاومت و مکتب سرخ عاشورایی است؛ همان مکتبی که از برکت آن انقلاب اسلامی در چهل سالگی انقلاب در اوج اقتدار ملی و امنیت استوار است.
شهید قنبریان‌ها پرورش یافته همین مکتب هستند و در مقابل دشمن قسم خورده‌ی این انقلاب کوتاه نیامدند و جان و مال خود را برای حفظ اسلام فدا کردند.
شهید بسیجی محمد قنبریان که کارمند بانک صادرات استان سمنان بود، سال ۱۳۵۰ چشم به جهان گشود؛ شهید احمد و محمود قنبریان که برادران ایشان هستند نیز به ترتیب در گنبد و رقابیه به شهادت رسیدند.
شهید محمد قنبریان نیز، دوسال پیش در منطقه عملیاتی حلب به شهادت رسید و البته مفقود الاثر شد؛ ایشان از همرزمان شهید محمد حسین حمزه بود که طی عملیات تفحص به همراه پیکر ۵ شهید پیدا و به وطن بازگشت.
گفتنی است؛ پس از برنامه ریزی قطعی، زمان تشییع پیکر این شهید اعلام خواهد شد.
لازم به ذکر است، سومین پیشکش خانواده شهیدپرور قنبریان به اسلام و انقلاب «محمد قنبریان سال ١٣٥٠ در خانواده ای مذهبی در شهرستان شاهرود متولد شد. پدر او شاغل در آموزش و پرورش و مادرش خانه دار بود. از ٢٢ سالگی وارد بانک شد.
وی برادر ٢ شهید است که اولی سردار احمد قنبریان فرمانده سپاه گنبد بود که در سال ٥٨ در پی درگیری با منافقین در گنبد، پیکرش به عنوان اولین شهید شهر شاهرود تشییع شد. دومین برادر وی (محمود) نیز در سال ٦١ در منطقه رقابیه عراق به جمع رزمندگان مفقودالاثر پیوست.
همسر شهید بیان می کند: از همان زمان محمد قنبریان در آرزوی شهادت و حضور در عرصه جانبازی بود تا ادامه دهنده راه برادران شهید خود باشد. وی به مجرد اینکه متوجه شد در سوریه زمینه مجاهدت، حراست و دفاع از حریم حضرت زینب (سلام الله علیها) فراهم است، زمزمه رفتن سر داد تا بالاخره رضایت مادرشان را به دست آورد و بنده نیز قادر نبودم در برابر انتخاب ایشان در دفاع از حرم حضرت زینب(س) مخالفت کنم. می گفت نباید به دلیل داشتن همسر و فرزند یا داشتن پدر و مادر پیر و یا بهانه های دیگر از رفتن باز ماند و معتقد بود که اگر مسایل دنیوی را بهانه کنیم، پس چه کسی باید از حرم حضرت زینب(س) دفاع کند؟
«محمد قنبریان از جمله مردان آسمانی متعهد این مرز و بوم بود که درسفارش و وصیت به اطرافیان و ٢ فرزند خود در نگاهداری از ارزش های اسلامی و انقلابی، همیشه بر نماز اول وقت اصرار داشت و بر حرمت خون شهدا و پاسداشت از زحمات آنها تاکید می کرد .خصیصه بارز او دستگیری از نیازمندان بود و این امر را به فرزندان خود سفارش می نمود. همچنین از دیگر ویژگی های مهم می‌توان به خواندن نماز صبح در مسجد محل اشاره کرد.
او در جریان عملیاتی در منطقه خناسر در اطراف حلب سوریه با شهامت تمام آخرین جمله‌ای که در پشت بی‌سیم به فرمانده خود اعلام می‌کند این است که: من تا آخرین قطره خونم می ایستم و مقاومت می‌کنم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار