امام جمعه شهرستان درگز:

ساده زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) بود

امام جمعه شهرستان درگز با اشاره به ویژگی‌ها حضرت زهرا(س) گفت: ساده زیستی، مهریه کم، قناعت در زندگی، کار در خانه و کمک به اقتصاد خانواده و پرهیز از تجمل گرایی از خصایص والای آن حضرت می‌باشد.
کد خبر: ۹۱۱۵۹۰۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج  از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمد حسین ایروانی در مراسم جشن کوثر که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامی داشت روز زن  در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درگز برگزار شد؛ ضمن تبریک این روز گرامی به تمامی مادران گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها الگوى یک بانوى اسلامى و بهترین الگوی زنان و مادران در همسرداری، تربیت فرزند، حجاب و عفاف، پیروی از ولایت و غیرت است.

وی زندگی پر برکت آن بانو را راهگشایی برای سبک زندگی اسلامی بر شمرد و با اشاره به سخنان رهبری در خصوص سبک زندگی فاطمی گفت: زندگی فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علی‌ها از همه‌ی ابعاد، زندگی‌ای همراه با کار و تلاش، تکامل و تعالی روحی یک انسان است، فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله علیها، مثل کانونی برای مراجعات مردم و مسلمانان بود. او دختر کارگشای پیغمبر(ص) بود و در این شرایط، زندگی را با کمال سرافرازی به پیش می‌برد، فرزندانی تربیت کرد مثل حسن و حسین و زینب؛ شوهری را نگهداری کرد مثل علی(ع) و رضایت پدری را جلب کرد مثل پیغمبر(ص).

حجت الاسلام ایروانی در ادامه به بیان سیره گفتاری و کرداری آن حضرت با همسر، فرزندان و جامعه پرداخت و گفت: حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها در برخورد با همسر جهاد زن را خوب همسرداری کردن می‌دانست و در برابر حقوق فرزندان احترام گذاشتن و با احترام خطاب کردن با آن‌ها می‌دانست، ایشان همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آن‌ها داشتند تا آنجا که در حدیث شریف کساء حضرت فاطمه (س) در پاسخ سلام فرزند خود امام حسن (ع) می‌فرماید سلام بر تو اى نور دیده ام و میوه دلم؛ و در پاسخ سلام امام حسین (ع) می‌فرماید سلام بر تو اى فرزند من و اى نور دیده ام و میوه دلم.

امام جمعه شهرستان درگز ساده زیستی و پرهیز از تجمل را یکی دیگر از محاسن آن حضرت برشمرد و گفت: ساده زیستی، مهریه کم، قناعت در زندگی، کار در خانه و کمک به اقتصاد خانواده و پرهیز از تجمل گرایی از خصایص والای آن حضرت می‌باشد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم می‌توان به اجرای سرود و تواشیح، تئاتر، مولودی خوانی، تجلیل از دو بانوی نو عروس تحت پوشش و دیگر برنامه‌های شاد و متنوع اشاره کرد.

خاطر نشان می‌شود با توجه به نام گذاری این روز میلاد به عنوان روز مادر از مژگان جلایریان، مهین بیرمی، معصومه صیادی، افسانه عباسیان، زهرا یونسی، زهرا جابلی، سمیه بایسته، حکیمه علی احمدی، روزه گل پرزده، مرضیه محرابی به عنوان مادران نمونه شهرستان و سکینه پور جعفر به عنوان بانوی فرحیخته و نویسنده شهرستان تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار