معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار دانش‌آموز با مراجعه به سامانه همگام در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری شرکت کردند و رغبت دانش‌آموزان در فعالیت فرهنگی و هنری و قرآن و نماز بسیار بالا است.
کد خبر: ۹۱۱۵۸۸۹
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد شعبانی  در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه‌ها سبب استمرار کارهای نیک و برجسته می‌شوند، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش تاثیرگذار و بسیار مهم در فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی دارند و نقش آنها بی‌بدیل است و نمی‌توان نقش رسانه را جایگزین فعالیت دیگری کرد.

وی با بیان اینکه حوزه پرورشی و فرهنگی از آموزش جدا نیست، افزود: تربیت با همه پیچیدگی‌های خود باید نسل به نسل منتقل شود و مدیریت تربیت بر گردن حوزه نهاد تربیتی شده است و امور تربیتی به صورت منسجم ورود پیدا کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه مسئولیت ما در حوزه فرهنگی بسیار سنگین است، تصریح کرد: کسانی که مسئولیت فعالیت پرورشی و فرهنگی در مدرسه هستند، مکلف هستند همه عوامل تاثیرگذار مدرسه را در فرایند تربیت دانش‌آموزان استفاده کنند.

شعبانی خاطرنشان کرد:  بخشی‌نگری، قشری‌گری و سطحی نگری موجب شده به حوزه تربیتی آسیب وارد شده  و به همین دلیل در بسیاری از مدارس و شهرستان‌ها فعالیت‌های ما به هدف نرسیده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه فعالیت اردویی فرایند مهم در تربیت دانش‌آموزان است، گفت: ظرفیت اردوگاه‌های شهرستانی و استانی نسبت به میانگین کشور پاسخگوی بضاعت استان نیست.

وی ادامه داد: بیش از ۷۵۰ مشاور در سطح مدارس در حوزه آسیب اجتماعی و درمان، مشاوره تحصیلی و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی و درمان فعالیت می‌کنند و تمامی آسیب‌ها در سطح مدار استان رصد می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران بزرگ‌ترین چالش فعالیت‌های پرورشی در حوزه تربیت را نیروی انسانی دانست و افزود: در ۳ تا ۴ سال آینده نیمی از نیروهای پرورشی بازنشسته می‌شوند و ما به شدت نیازمند نیرو انسانی می‌شویم.

این مسوؤل با بیان اینکه طبق سامانه بکفا در حال حاضر آموزش و پرورش استان ۲۰۰ مربی پرورشی نیاز دارد، عنوان کرد: با توجه به بازنشستگی پیش رو به هزار مربی پرورشی نیاز خواهیم داشت و این در حالی است که سهم استانی ما از کشور ۱۰  مربی است و به شدت دچار چالش می‌شویم.

شعبانی با عنوان اینکه در مدارس بالای صد نفر باید حداقل یک مربی حضور داشته باشد، گفت: در مجموع هزار و ۸۰۰ مربی پرورشی در مدارس فعالیت دارند که در بیش از ۴ هزار مدرسه استان تنها  ۲ هزار مدرسه مربی پرورشی دارند.

وی افزود: برای مشاوره در مقطع ابتدایی از مدیر به عنوان رابط مشاور استفاده می‌کنیم و دوره تخصصی برگزار می‌شود و کتاب نقشه راه فعالیت مدیران ویژه پرورشی برای اولین بار در کشور در مازندران به چاپ رسید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار دانش‌آموز با مراجعه به سامانه همگام در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری شرکت کردند و رغبت دانش‌آموزان در فعالیت فرهنگی و هنری و قرآن و نماز بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه نیمی از دانش‌آموزان استان عضو تشکل‌ها هستند، اظهار کرد: تشکل همیار مشاور در سال گذشته و امسال به جمع تشکلات اضافه شده است و دبیرخانه کشوری همیار مشاور به آموزش و پرورش مازندران داده شد و در سال ۹۸ تشکل همیار مشاور رسمی می‌شود و به جمع تشکلات دانش‌آموزی اضافه می‌شود.

شعبانی بیان کرد: هفته تربیت اسلامی از هشت اسفند آغاز تا ۱۵ اسفند ادامه دارد و یک برنامه ملی است و امسال تمام کسانی که نقش مستقیم در امور تربیتی دارند و آموزشگاه‌های برتر تجلیل می‌شوند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران سمن‌ها را بستر خوبی برای فعالیت دانش‌آموزان دانست، گفت: ۱۸۶ سمن اعلام امادگی کردند که با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند و نزدیک به ۳۰ هزار دانش‌آموز عضو سمن‌ها شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عضویت دانش آموزان در سمن‌ها افتخاری است، گفت: ۱۰۰ هزار برگه عضویت در سطح مدارس برای ۵۴۰ هزار دانش‌آموز در مدارس توزیع شد و در حال حاضر در مرحله شناسایی علایق هستیم.

وی با اعلام اینکه ۳۲ هسته مشاوره و ۱۰ مرکز مشاوره تخصصی در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: انسجام نهاد‌های فرهنگی در ارتباط با یک موضوع پایین است و همه هدف مشترک اما راه متفاوتی دارند.

شعبانی نماز را ساده‌ترین وسیله تربیتی دانست و گفت: در ۴ هزار مدرسه استان تنها هزار و ۴۰۰ مدرسه نمازخانه مستقل دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها