خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین گفت:

زن و مرد نسبت به میزان تقوایشان به یکدیگر برتری دارند

امام جمعه قزوین گفت: زن و مرد نسبت به میزان تقوایشان به یکدیگر برتری دارند.
کد خبر: ۹۱۱۵۸۷۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد جامع نصرت‌آباد از توابع شهرستان البرز اظهار کرد: دین و قرآن برای زن احترام و جایگاه ویژه‌ای قائل هستند و خداوند برتری زن و مرد را نسبت به یکدیگر به میزان برخورداری آنها از تقوای الهی مرتبط می‌داند.
وی افزود: هر کسی که تقوای بیشتری دارد، بصیرت، انسانیت، معرفت و شعور ایمانی بیشتری دارد و حقوق مردم و خانواده را بیشتر رعایت می‌کند و آن کسی که تقوای بیشتری دارد، ارزشمندتر است و ارتباطی به زن و مرد بودن ندارد.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در اسلام حمایت از حقوق زن بسیار بالا است و اگر کسی بگوید حقوق زن در اسلام نادیده گرفته شده است، تهمتی بیش نیست.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شخصی از رسول گرامی اسلام (ص) سؤال می‌کند که به چه کسی خدمت کند، حضرت می‌فرمایند به مادرت خدمت کن و بر خدمت به مادر سه بار تأکید می‌کند.
وی عنوان کرد: در قرآن آمده است مادران شما 30 ماه برای شما سختی کشیده اند و باید متوجه این موضوع مهم باشید و به والدین خود انس و الفت داشته و به آنها احسان کنید.
آیت‌الله عابدینی افزود: قرآن وقتی درباره فرزندان با پدر و مادر سخن می‌گوید می‌فرماید مراقب باشید فرزندانتان برای شما فتنه نشوند و محبت اولاد، دینتان را به خطر نیندازد و بخاطر آنها حق و باطل را جابجا نکنید.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: پیامبر (ص) درباره حضرت فاطمه زهرا (س) فرمودند ایشان سیده نساء عالمین هستند و تا قیام قیامت هر کجا زنی زندگی می‌کند، فاطمه (س) بزرگ و ولی او محسوب می‌شود.
3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار