شاخص نوسانات ارزی جهان نشان می‌دهد که ارزهای اصلی دستخوش تغییرات جدی نخواهند شد و با ثبات به کار خود ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۱۵۸۶۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، به دنبال تغییر رویکرد بانک های مرکزی اصلی جهان در سیاست پولی خود و رفتن به یک رویکرد نرم به جای سیاست سفت و سخت تر نوسان قیمت در ارزهای اصلی جهان کاهش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه تجار ارز امیدوارند برخی از حوادث از جمله برگزیت، نوسانات ارزی را در ماه آینده پایین می آورد.

نوسان قیمت ارز برای تجاری که به دنبال سود هستند، زمانی که به شدت دستخوش تغییرات می شود بسیار مهم است. همچنین دلار و یورو در کمترین نرخ نوسانی خود قرار گرفته اند. همچنین به تعلیق درآمدن افزایش تعرفه های گمرکی بر روی کالاهای چینی که از سوی دونالد ترامپ اتخاذ شد، می تواند نوسانات ارزی را کاهش دهد.

بر همین اساس، از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی تا کنون نوسان یورو در مقابل دلار ۳.۳۶۵ سنت و بین ۱.۱۵۷۰ دلار و ۱.۱۲۳۴ دلار معامله شده و میانگین نوسان دوره سه ماه آن ۹ سنت بوده است. البته نوسان این یورو به دلار در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی ۴.۱۲ درصد بود.

نوسان دلار به ین ژاپن هم تقریبا یک سوم سطح ژانویه بود و انتظار می رود که منحنی نوسان آن به پایین ترین سطح در ۵ سال اخیر برسد. پوند انگلیس هم که به برگزیت بسیار واکنش نشان می دهد نوسان آن به دو سوم سطح نوامبر کاهش پیدا کرده است.

شاخص نوسان ارز دویچه بانک به ۶.۸۹ تنزل یافت که پایین ترین رقم از جولای ۲۰۱۸ میلادی به بعد محسوب می شود؛ در حالی که میانگین این شاخص در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی بالای ۱۰ بود. البته تجار امیدوار هستند که برخی اتفاقات در ماه مارس از قبیل برگزیت، نشست های بانک مرکزی در ایالات متحد، منطقه یورو و ژاپن و احتمال افزایش اختلافات تجاری می تواند نوسانات را افزایش دهد.

بر پایه این گزارش، سرمایه گذاران در مورد نسبت افزایش یورو به دلار خوش بین نیستند و این سیر افزایشی ۱.۵ سنت در ماه مارس برآورد شده که در نهایت بین ۱.۱۲ دلار و ۱.۱۵ دلار خواهد بود.

ارسال نظرات