پاپی‌­زاده درباره تامین منابع مالی برای افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در سال ۹۸ گفت:در کمیسیون تلفیق مقرر کردیم که دولت یارانه آرد واحدهای صنعتی را حذف و اعتبارات این بخش را صرف افزایش نرخ خرید تضمینی گندم کند.
کد خبر: ۹۱۱۵۸۵۵
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس پاپی‌­زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس درباره وضعیت نهایی خرید تضمینی گندم در سال آینده گفت: بعد از کلی مذاکره و چانه­‌زنی، دولت قیمت خرید تضمینی گندم را برای سال آینده 1480 تومان درنظر گرفته بود که واقعا ظلم به کشاورز بود. این رقم بعد از پیگیری­ سوال از رئیس جمهور، استیضاح وزیر و اطلاع‌­رسانی رسانه ها به 1600 تومان افزایش یافت.

وی افزود: ما در لایحه بودجه 98 بازهم این مبلغ را بیشتر کردیم و مقرر شد که خرید گندم در سال آینده به قیمت 1700 تومان باشد. منابع موردنیاز را هم که دولت به بهانه آن نمی­‌خواست قیمت را افزایش دهد، پیش­‌بینی کردیم.

پاپی زاده درخصوص محل تامین منابع مالی مورد نیاز برای افزایش نرخ خرید تضمینی گندم گفت:در کمیسیون تلفیق مقرر کردیم که دولت یارانه آرد واحدهای صنعتی را حذف و اعتبارات این بخش را صرف افزایش نرخ خرید تضمینی گندم کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در پایان تصریح کرد: امیدواریم این مصوبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای بیاورد.

به گزارش فارس، کمیسیون تلفیق در قالب جزء الحاقی به تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۹۸ مصوب کرد: «یارانه آرد صنف صنعت حذف و منابع حاصل از آن به خرید تضمینی گندم اختصاص می یابد».

ارسال نظرات