عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، باید شاهرگ های اصلی و بی‌نظمی در بازارهای مختلف شناسایی و با آنها برخورد شود، گفت: دولت باید سامانه مردمی افشای مفاسد اقتصادی را سریعتر راه اندازی کند
کد خبر: ۹۱۱۵۸۵۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهاب نادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیش بینی دولت برای راه‌اندازی سامانه ای برای اعلام مفاسد اقتصادی از سوی مردم، گفت: امروز مردم به مسئولان به دلیل وجود مفاسد اقتصادی در کشور بی اعتماد شده اند، لذا سامانه ای که دولت برای اعلام مفاسد پیشنهاد کرده باید هرچه سریعتر راه اندازی شود تا مردم مفاسد اقتصادی را گزارش دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سامانه مبارزه با مفاسد اقتصادی باید حق کشف برای مردم در نظر گرفته شود، افزود: این سامانه باید با بررسی دقیق موارد ارجاعی در خصوص مفاسد اقتصادی را مورد بررسی قرار دهد تا در این حوزه ضعیف کشی صورت نگیرد.

باید شاهرگ های اصلی و بی‌نظمی در بازارهای مختلف شناسایی و با آنها برخورد شود

وی با تاکید بر اینکه باید شاهرگ های اصلی و بی‌نظمی در بازارهای مختلف شناسایی و با آنها برخورد شود، ادامه داد: مفاسد اقتصادی با استفاده از رانت به مردم فشار وارد می‌کند و به اعتماد عمومی آسیب می رسانند، لذا در نظر گرفتن حق کشف اقدام خوبی بوده که با اجرای آن مردم برای اعلام مفاسد  انگیزه پیدا می کنند.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز کسانی که باید مالیات پرداخت کنند فرار کرده و از برخی که مستحق پرداخت مالیات نیستند مالیات دریافت می شود که باید افرادی که فرار مالیاتی داشته اند، شناسایی شوند.

مردم تاثیر ارزهای دولتی را در زندگی خود احساس نمی کنند

وی با بیان اینکه مردم تاثیر ارزهای دولتی که برای کالاهای اساسی تخصیص یافته را در زندگی خود احساس نمی کنند، افزود:  تخصیص ارز دولتی باید شرایط بازار کالاهای اساسی را بهبود می بخشد، اما تخصیص ارز ارزان به جای ارزانی کالاها برای مردم گرانی به همراه داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه افزایش نظارت بهترین راهکار مقابله با فساد و خشکاندن گلوگاه های فساد است، تصریح کرد: اگر نظارت های مستمر همگانی در کشور تقویت شود، ریشه های فساد و قاچاق کالا خشکانده می شود.

ارسال نظرات