خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان مطرح کرد:

توجه به نخبگان و صاحب‌نظران لرستان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: کار را با یاری خدا ادامه دهید و اهتمام به نخبگان و صاحب‌نظران موردتوجه خاص شما باشند.
کد خبر: ۹۱۱۵۸۰۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
توجه به نخبگان و صاحب‌نظران لرستان / لزوم توجه به علم و دانشی که به رفع موانع و چالش‌های موجود در جامعه بینجامد 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی خبرگزاری بسیج لرستان،  علی حسین پازدار معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان در مراسم تکریم و معارفه مسئول جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان که در سالن جلسات فرماندهی سپاه برگزار شد اظهار داشت: خوشحال هستیم که در مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان دکتر رحیمی با تواضع، اخلاص و فروتنی در حوزه کاری خود موفق بوده است.

 

وی افزود: لذا از زحمات خالصانه دکتر رحیمی که در حوزه علمی و پژوهشی بطوری عمل کرده‌اند که نگاه سپاه معطوف به عملکرد خوب او بوده است واز ایشان تشکر می‌کنیم.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان با اشاره به اینکه امروز معارفه برادر دکتر رضایی‌نژاد است گفت: ایشان فردی توانمند و دارای سابقه کاری  خوبی می باشند.

 

پازدارتصریح کرد: فعالیت‌های دکتر مهدی رضایی‌نژاد در امتداد تلاش‌های خوب دکتر رحیمی قرار دارد وان شاالله که ادامه‌دهنده این راه علمی بوده و در معاونت علمی و پژوهشی بسیج حرف اول را بزنند.

 

وی از دکتر رضایی‌نژاد درخواست داشتند که منسجم، منضبط و مقتدر عمل کنند و همچنین جذب امکانات و نقطه نظرات فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان را تأمین نمایند و تعامل مناسب و خوبی بین همکاران و اقشار برقرار شود.

وی در پایان تأکید کرد: کار را با یاری خدا ادامه دهید و اهتمام و توجه به نخبگان و صاحب‌نظران موردتوجه خاص شما باشند.

 

لزوم توجه به علم و دانشی که به رفع موانع و چالش‌های موجود در جامعه بینجامد

 

در ادامه این مراسم مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان دکتر مهدی رضایی‌نژاد اظهار داشت: محور فعالیت‌های بسیج علمی، پژوهشی بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌باشد.

 

 وی افزود: ایشان در نوروز سال 1390 در مشهد مقدس فرمودند:" اگر زنجیره تولید دانش، تبدیل دانش به فناوری، تولید محصول و درنهایت تجاری‌سازی علم تکمیل شود، مسیر تولید علم، به تولید ثروت ملی و پاسخگویی به نیازهای ملت، منتهی خواهد شد."

 

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان تصریح کرد: از همان‌گونه که حضرت علی (ع) در غررالحکم می‌فرمایند: "خیری نیست دردانشی که سود ندارد." منظور از علم و دانش در کلام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، علم نافع است، یعنی علم و دانشی که درنهایت به رفع موانع و چالش‌های موجود در جامعه بیانجامد و برای این منظور می‌بایست چرخه دانشی تکمیل شود. یعنی دانش تولیدشده تبدیل به فناوری و درنهایت تجاری‌سازی شود.

 

رضایی‌نژاد تأکید کرد: هرچند در حال حاضر کشور ایران در رتبه پانزدهمین به لحاظ تولید علم قرار دارد، لیکن به لحاظ تولید فناوری و تجاری‌سازی هنوز عقب هستیم.

 

وی عنوان کرد: جهت رفع موانع و مشکلات موجود به‌ویژه در وضعیت کنونی که جامعه تحت تأثیر تحریم‌های اقتصادی قرار دارد، می‌بایست از ظرفیت نخبگی بسیج جهت پیاده‌سازی منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راستای اقتصاد مقاومتی استفاده شود، لذا همه ارگان‌های مرتبط با جامعه نخبگان موظف هستند نقش حمایتی خود را از نخبگان و مخترعین جهت پیاده‌سازی ایده‌های نو، ایفا کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار