سید مرتضی علوی
کارشناس دینی و مذهبی:
حجت الاسلام عباس رضی، حضور پرشور جوانان در اعتکاف را موجب خشم و ناراحتی دشمنان دانست و گفت:شرکت در این مراسم باعث می‌شود جوانان راحت‌تر در مقابل عوامل فساد ایستادگی کنند.
کد خبر: ۹۱۱۵۷۶۸
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل دینی و مذهبی در جمع کارکنان سپاه شهرستان سامان با اشاره به اهمیت اعتکاف در اسلام گفت: دنیا به تعبیر قرآن کریم لهو و لعب و زینت است و موجب رقابت‌های مادی است؛ طبیعت دنیا غافل کننده است، لذا باید در این دنیا عواملی باشد که انسان را بیدار کند تا در غفلت نماند و اعتکاف یکی از آن موهبت‌های الهی برای بیدار شدن از خواب غفلت است.

حجت الاسلام عباس رضی افزود: اگر انسان در غفلت بماند و خوابش ببرد کشنده است، لذا خداوند متعال عواملی را برای بیدار کردن انسان از خواب غفلت قرار داده است مانند نمازهای پنچ گانه، روزه ماه مبارک رمضان، زیارت خانه خدا و یکی دیگر هم اعتکاف.

وی در ادامه افزود: حضور پرشور جوانان در اعتکاف باعث برافروختن خشم دشمنان خواهد شد و شرکت در این مراسم باعث می‌شود جوانان راحت‌تر در مقابل عوامل فساد ایستادگی کنند .

کارشناس مسائل دینی و مذهبی تصریح کرد: اعتکاف مکتب انسان سازی است و انسان در گریز از هوای نفس و فرار از اشتغالات زندگی، در طریقت انس با معبود همواره نیازمند خلوتی است تا در انزوای وجود خویش در آثار صنع پروردگارش با دیده عبرت بیندیشدو با سوز دل و اشک دیده، باطن خود را از زنگار گناهان بشوید و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی بخش سازد.

وی گفت: اعتکاف زمینه چنین خلوتی را فراهم می کند و فرصت و مجالی می دهد برای پرداختن به امور نفس خویش و جلوه گری نور محبت خدا در اعماق سرای وجود انسان، تا انسان بدون دلواپسی از کارهای انجام نشده و وابستگی های روزمره، خود را در سرای معبود خویش نظارتگر باشد.

 

ارسال نظرات