در راستای کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان

برگزاری اجلاسیه شهدای زن استان کرمان و مراسم پیوند فاطمی

 در راستای کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان اجلاسیه شهدای زن استان و مراسم پیوند فاطمی یک‌‌هزار و 200 زوج جوان به صورت همزمان در سراسر استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۵۷۴۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  در راستای کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان اجلاسیه شهدای زن استان و مراسم پیوند فاطمی یک‌‌هزار و 200 زوج جوان به صورت همزمان در سراسر استان برگزار شد.

در شهر کرمان و در 10 مسجد خطبه عقد 400 زوج جوان جاری شد و کاروان‌های شادی عصر امروز همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا  (س) در خیابان‌ها به راه افتاده و مراسم پایانی در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان با حضور مسؤولان، خانواده‌های زوجین و جمع کثیری از میهمانان برگزار شد.

همچنین در این مراسم دو چادر به یمن سفیدبختی و همچنین حجاب با دستان مادر شهیدان اشرف گنجوئی و محبوبه مرسلپور رونمایی و به یک عروس خانم و همچنین خانم جعفرپور سرپرست تیم والیبال نشسته ایران در مسابقات جاکارتا اهدا شد.

حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری در این مراسم با تشریح ویژگی‌های زن سلیمه و مرد سلیم در زندگی اظهار کرد: بر اساس روایات به زنی سلیمه می‌گویند که مهربان، پاکدامن، نزد فامیل محترم، در مقابل شوهر متواضع و فروتن، برابر مردهای نامحرم بی‌اعتنا و باحیا و برای همسرش اهل زینت کردن و ... باشد.

وی با بیان اینکه هر زمانی که در زندگی‌ها مبانی بر اساس تربیتی و اهل بیت‌(ع) بود، زندگی بر وفق مراد است، عنوان کرد: باید زوج‌های جوان کتاب‌های مرتبط با آداب زندگی را بخوانند و مهارت‌های فراوانی داشته باشند.

 

آقامیری با تأکید بر اینکه طعم آرامش در زندگی محقق نمی‌شود مگر اینکه بر اساس قوائد دینی مدیریت شود، بیان داشت: در روایات آمده است؛ خوشرویی از نشانه‌های سلیمه بودن یک زن است و مصداق دیگر سلیمه بودن نظافت است.

وی با بیان اینکه اگر همسران و مادران شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع وطن سلیمه نبودند، هیچ کدام از اینها از خانه بیرون نمی‌رفتند، تصریح کرد: مادران شهدا و همسران شهدا همدل و سازگار بودند.

آقامیری با تأکید بر اینکه زندگی قائده دارد و سواد می‌‌خواهد، خاطرنشان کرد: خیلی زوج‌های دارای سواد دانشگاهی و حوزوی و ... هستند که در دادگاه‌های خانواده رفت و آمد دارند و بیشترین آمار طلاق در بین افراد تحصیلکرده است.

وی سواد زندگی را سواد مطالعه دانست و خاطرنشان کرد: مهارت‌های سلیمه بودن و سلیم بودن را باید آموخت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار