خبرهای داغ:
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار فارس گفت: دشمن با تمام توان نسل جوان و فرهنگ ما را نشانه گرفته است و ایثار و رشادت‌های دوران دفاع مقدس را زیر سئوال می‌برد.
کد خبر: ۹۱۱۵۷۳۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سید احمد احمدی‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری فارس در بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و اختتامیه دومین جشنواره شعر ترنم حماسه كه در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه دشمن با تمام توان نسل جوان و فرهنگ ما را نشانه گرفته است و ایثار و رشادت‌های دوران دفاع مقدس را زیر سئوال می‌برد، گفت: هوشیاری و تیزبینی مقام معظم رهبری در مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم همواره نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی با تأکید بر اینکه ادبیات دفاع مقدس به سمت خاطره‌نویسی هدایت شود، گفت: داستان و خاطره برای نسل نوجوان جذابیت بیشتری دارد.

احمدی‌زاده با تصریح اینکه فضای مجازی دیگر به بخش حقیقی زندگی مردم در جامعه تبدیل شده است، گفت: یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها در همین زمینه است و ما هم نه تهدیدات فضای مجازی را خوب تبیین کردیم نه برای تبدیل این تهدیدها به فرصت برنامه‌ریزی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه زنده نگاه داشتن یاد شهدا و امنیت ناشی ایثارگری آن‌ها همواره باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر یک ساعت امنیت و آرامش جامعه سلب شود حیات جامعه به خطر می‌افتد و اگر بنا باشد هر اتفاق خوب و خوشایندی در جامعه رخ دهد شرط اول آن برقراری امنیت است و امروز کشور ما به جهت امنیت و آرامشی که دارد در دنیا زبانزد است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری فارس بیان کرد: نباید برای این کنگره‌ها ۶ سال وقفه ایجاد شود چراکه از سال ۹۱ تاکنون این کنگره برگزار نشده و امسال سومین حرم اهل بیت(ع) افتخار میزبانی این کنگره را دارد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته سبک شعر ما حماسی و تحلیلی بود، افزود: در این برهه به ادبیات تحلیلی و تبیینی نیاز داریم که حاصل پژوهش باشد و این ادبیات باید به گفتمان بین نسلی تبدیل شود که متاسفانه در این حوزه نیز ورود اثر بخشی نداشتیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها