برگزاری نخستین دوره آموزشی «انسان انقلاب اسلامی»

نخستین دوره آموزشی «انسان انقلاب اسلامی» در حسینیه هنر تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۱۵۶۶۵
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سلسله جلسات انسان انقلاب اسلامی با هدف بازشناسی ‌نظام فکری انقلاب اسلامی برای دانشجویان، طلاب و فعالان فرهنگی با حضور برخی اساتید و چهره‌های انقلابی پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در «حسینیه هنر» برگزار می‌شود. نخستین جلسه این نشست‌ها ۹ اسفندماه ۱۳۹۷ خواهد بود. 

این دوره در قالب پنج واحد آموزشی به بازخوانی نظریه اسلام ناب و اسلام آمریکایی،  اندیشه اجتماعی رهبر معظم انقلاب، سیره مبارزاتی اهل بیت، جریان‌شناسی جریان‌های معارض و رقیب انقلاب‌اسلامی(تحجر و تجدد) و  تاریخ تحلیلی انقلاب‌اسلامی می پردازد که به وسیله محمدصادق شهبازی، پژوهشگر اندیشه اسلامی ارائه خواهد شد.

همچنین در قالب نشست‌های گفتمانی مفاهیم و موضوعاتی نظیر محافظه‌کاری، تبعیض، اشرافیت، طبقه مرفه جدید، جنگ اقتصادی، گام دوم انقلاب، انسان انقلاب اسلامی، جامعه شناسی امید و جنبشهای اجتماعی معطوف به انقلاب اسلامی با حضور چهره های شاخص نسل دومی و سومی انقلاب بررسی می‌شود.

حسن رحیم‌پورازغدی، وحید جلیلی، سعید قاسمی، حمیدپارسانیا، حسینعلی عظیمی، سید محمدجواد میری، مسعود براتی، مرتضی فیروزآبادی و مجتبی نامخواه از جمله چهره هایی هستند که از آنان برای ارائه بحث در مورد این مفاهیم، دعوت شده است.

«حسینیه هنر تهران» در خیابان ۱۶ آذر، پلاک ۶۰ واقع است و حضور برای تمامی علاقه‌مندان نیز آزاد است.

ارسال نظرات