مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس گیلان:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس گیلان در مراسم بزرگداشت مقام زن ، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) گفت: اینکه گفته می شود حضرت زهرای مرضیه فاطمه (س) فقط الگوی زنان است جفاست بلکه ایشان الگوی زنان و مردان این عالم و عالم آخرت است.
کد خبر: ۹۱۱۵۶۲۱
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین تسخیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس گیلان ، در مراسم بزرگداشت مقام زن ، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرای مرضیه فاطمه (س) به تشریح زندگی این بانوی بزرگوار در دو بازه زمانی قبل و بعد از ولادت برای تجمع خواهران بسیجی شهر رشت پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری گفت : اینکه می گویند فاطمه(س) فقط الگوی زنان است جفاست ، حضرت فاطمه (س) الگوی مردان و زنان این عالم و آن عالم است. حضرت فاطمه زهرا (س) شیعیان امیر المؤمنین را شفاعت می کند. شفاعت مقامی است به هرکسی داده نمی شود.

وی ادامه داد: اگر یک تامل کنیم می بینیم زندگی حضرت فاطمه(س) به قبل تولد و بعد از وفات ایشان تقسیم می شود. بعد وفات و قبل وفات یعنی چه؟ ما معمولا بخواهیم الگویی بگیریم باید آن الگو عملکردی داشته باشد ، عمل قبل ولادت و بعد وفات امکان پذیر نیست ، پس چگونه؟ درس گرفتن و الگو گرفتن از قبل ولادت اینگونه است : زمانی که خداوند اراده کرد حضرت فاطمه(س) پا به این جهان بگذارد ، به پیغمبر ماموریت می دهد که باید چهل شبانه روز از خدیجه ی کبری فاصله بگیرد و مشغول عبادت شود، پیامبر معصوم است ولی با این حال مامور به چنین کاری است زیرا فردی می خواهد متولد شود که قرار است الگوی جهان باشد. پیغمبر به حضرت خدیجه می فرماید در این چهل روز در خانه را روی دیگران ببند و تو هم مشغول راز و نیاز و عبادت باش. یعنی اول برای اینکه فرزندی الگو به جامعه تحویل دهیم ، قبل از اینکه از صلب پدر در رحم مادر فرزندی یا نطفه ای تشکیل شود ، باید پدر و مادر خودشان را پاک کنند، دوم عبادت کنیم پس معنویت شرط است. در این مدت که خدیجه (س) در خانه بود لقمه ای از بهشت می گویند سیب ، خداوند میفرستد و نیمی سهم خدیجه نیمی دیگر سهم پیغمبر ، این درس سوم ، یعنی برای داشتن فرزند صالح و الگو باید مادر و پدر از رزق حلال و طیب تغذیه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری با اشاره به جریان ازدواج حضرت زهرا(س) متذکر شد: اینکه فاطمه ی زهرا(س) در شب عروسی اش لباس عروسی خود را می بخشد به این دلیل است که مادر این بانوی بهشتی برای خدا و اسلام تمام ثروتش را بخشید یعنی مادر بخشنده بود و فرزند هم اینگونه شد. درس چهارم این است که اگر میخواهیم فرزندان الگو داشته باشیم باید خودمان هم الگو باشیم.

وی افزود: زندگی مشترک حضرت فاطمه(س) با امام علی(ع) باید الگوی زوج های ما باشد ، فاطمه زهرا فرمود: پدر به من آموخت مبادا درخواستی کنی از علی(ع) نتواند برآورده کند و شرمنده تو شود. امروز زوج های جوان بخاطر مسائل کوچک از هم جدا میشوند ، تامل کنید در مشکلات زندگی حضرت فاطمه(س) که حقیقتا برای بشر سرشار از حکمت است.

وی در ادامه گفت: پرسیدند بهترین زنان کیستند؟ بهترین آنها زنی است که آن زن مردی را و مردی آن زن را ندیده باشد ، یعنی نگاه به نامحرم نباشد.از این رو حضرت فاطمه(س) برای اینکه کسی حجم اندام ایشان را نبیند در وصیت میخواهد شبانه دفنش کنند.

حجت الاسلام تسخیری در پایان خاطر نشان کرد: امام علی(ع) وقتی دید حضرت فاطمه(س) نفس های آخر را می زند اشک ریخت و روی گونه های حضرت فاطمه زهرا(س) افتاد ، حضرت فاطمه (س) اشک های امام را پاک کرد امام علی(ع) فرمود: من برای فراق تو اشک میریزم فاطمه تو برای چه کسی اشک میریزی؟ حضرت فاطمه(س) فرمود: من برای تنهایی تو اشک میریزم. این درس است ، تنها نگذاشتن ولایت.

انتهای پیام

ارسال نظرات