خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مادر را یکی از شئونات زن دانست و گفت: بخش عظیمی از مسائل جهان‌شناسی، خودشناسی و دین‌شناسی به جایگاه زن، مادر و تربیت نسل انسان برمی‌گردد که امروز در مخاطره عظیمی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۱۵۵۲۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  صبح امروز در دیدار با  جمعی از بانوان و مشاورین امور خانواده دستگاه های اجرایی استان ضمن گرامیداشت روز زن و سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی (ره) گفت: بخش عظیمی از مسائل جهان‌شناسی، خودشناسی و دین‌شناسی به جایگاه زن، مادر و تربیت نسل انسان برمی‌گردد که امروز در مخاطره عظیمی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زن یک مسئله جهان شناسی است عنوان کرد: این یک مطلب سطحی نیست و نیازمند بحث فلسفی، علمی و حیانی است که اگر این مسئله را درک کردیم بعد به جایگاه زن در عالم خلقت می رسیم که خدا در نظام احسن چه موجودی را آفریده البته هرچه خدا این موجود را زیبا آفریده اما بشر آنرا زشت کرده است.

آیت الله عبادی مادر را یکی از شئونات زن دانست: اصولا کلمه "ام " بر آن چیزی اطلاق می شود که زیرساخت اصلی مرتبط با آن است همان طور که در سایر موارد مادر به عنوان منشا و مرکز اصلی وجودی شناخته است مانند ام القری یعنی مرکزی که بقیه مکانها سرنوشتشان با او تعیین می شود.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه  افرادی که انسان نبودند و نیستند همواره با این تفکر مخالف اند، افزود: حکومت های غربی و فاسد زمانی که از حکومت بحث می کنند نه تنها درآن عدل و خدا نیست  بلکه انسانها را مانند حیوانات می داند که باید آنها را تصاحب و از منافع آنها استفاده است.

آیت الله عبادی ادامه داد: این دیدگاه عقل فلسفه و دین نمی فهمد با دروغ و حیله کار خود را پیش می برد و اینجاست که انسانی را که خداوند به زییایی آفریده  زشت کردیم و لذا با عناوینی همچون مد می بینیم زن به یک ابزار تبدیل شده و جایگاه عظیم نظام خلقت فراموش شده است.

 وی با بیان اینکه مهم ترین مسئوله انسان خود شناسی است افزود: وقتی خدا می خواهد بشر را تنبیه کند  آنها را به فراموشی خودشان دچار می کند  لذا این بشر لجوج و ناسپاس دین خدا را که مطابق با نیاز انسان و از طریق وحی برای رشد انسان آمده به بازی گرفته و در سطح بین المللی مسیحیت و  یهود را تحریف کرده و با نام دین به حیله گری خود پرداختند و جایی که مکتبی ناب قرار است دست بشر را بگیرد حیله و دروغ  راه می اندازند.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه کسی که بخواهد به دنبال هوای نفس برود دلیل و منطق قبول نمی کند گفت: شرط اول برای رسیدن به انسانیت این است که ابتدا باید بر نفس خود مسلط باشد چرا که با تصمیم عجولانه و نفسانی نمی تواند موفق باشد.

وجود مقدس حضرت زهرا (س) معجزه قرآن و منشا خیر است

آیت اللله عبادی با اشاره به اینکه بزرگان درجه یک اهل سنت وجود مقدس حضرت زهرا (س) را معجزه قرآن می دانند اظهار داشت: دشمنان پیامبر اکرم (ص)  به دلیل تفکر جاهلی معتقد بودند که با تولد حضرت زهرا (س) نسل پیامبر ادامه نخواهد داشت اما خدا سوره کوثر را در وصف وجود حضرت زهرا که سرچشمه خیر است نازل کرد.

  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: چه معجزه از این بالاتر و همان طور که خدا وعده داد وجود زهرا (س) منشا خیر است و آنچه از نسل پیامبر و دخترش باقی مانده است امام حسین(ع)، امام صادق(ع) و مهدی موعود (عج) است که تمام دنیا یک طرف و فرزندان  زهرا (س) یک طرف اما باز هم نمی توان برابری دید.

وی بیان کرد: امروز صهیونیست ها که دشمن درجه یک ملتها هستند متخصصینی برای شناخت هر یک از ائمه  قرار داده تا با ارائه نظرات منفی خود به تشیع و اسلام آسیب برساند اما در شرایط امروز که دنیا به بن بست رسیده همگان منتظرند تا به دست فرزند زهرا(س)، مهدی(عج) گره بازشود لذا همان طور که در تاریخ می بینم همواره فرزندان زهرا (س) مراجع و منشا برکت بودند که بنیان گزار جمهوری اسلامی و آیت الله سیستانی از جمله آنها هستند.

آیت الله عبادی با اشاره به فرمایش پیامبر که فرمودند: اهل بیت قرآن ناطق هستند و هرگز از قرآن جدا نمی شوند، تصریح کرد: همان طور که قرآن قابل تحریف نیست اهل بیت نیز قابل تحریف نیستند و ائمه اطهار (ع)  با وجود تمام شکنجه هایی که می شدند هیچ گاه  رنگ عوض نکردند و هرگز با ستمکاران سازش نکردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امروز و در شرایطی که نفاق و دروغ  زیاد شده همه ما در معرض آزمایش بزرگی قرار داریم و تنها فردی موفق خواهد شد که بتواند حق و عدل را از این توطئه ها جدا و پذیرد و با هیچ چیز معامله نکند

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها