مدیر موسسه علمی-تحقیقی مکتب نرجس مشهد:
مدیر موسسه علمی-تحقیقی مکتب نرجس مشهد بیان داشت: امروز ارکان نظام ما زنانی هستند که با حفظ حجاب و جایگاه اصلی خود در جامعه حضور دارند.
کد خبر: ۹۱۱۵۵۱۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ منور شایسته‌خو  در سمینار علمی-آموزشی «جایگاه زن مسلمان در جامعه» که در آستانه سالروز ولادت پر خیر و برکت حضرت صدیقه طاهره (س) با حضور جمعی از کارکنان زن آستان قدس رضوی در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های این آستان مقدس برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی تمام زنان عالم هستند و ما باید زندگی ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به نام زن ابراز کرد: کار زن تربیت انسان است و یک زن باید به خانه‌داری افتخار کند و این باور را به فرزندان دختر خود نیز منتقل کند و بداند که نقش مهمی در اصلاح جامعه دارد.

مدیر موسسه علمی-تحقیقی مکتب نرجس افزود: در اولویت بندی برای یک زن مهمترین و اصلی‌ترین برنامه باید خانه‌داری باشد. البته این به معنای عدم حضور زن در جامعه نیست. بلکه حضور زن در جامعه و فعالیت اجتماعی زن در جامعه لازم است، ولی باید حدود محرم و نامحرم را رعایت کند.

وی افزود: نام زن پیوند خاصی با سکون و آرامش دارد و خداوند در قرآن کریم از زن به عنوان یکی از آیت‌های الهی نام برده است. زن با رفتار خود می‌تواند موجبات آرامش و آسایش اهل خانه را فراهم کند. متاسفانه بسیاری از زنان تحت تاثیر فرهنگ غرب از رسیدگی به امور خانه و تربیت فرزند غافل شده‌اند.

شایسته‌خو با بیان اینکه زن امروز در جایگاه اصلی خود قرار ندارد، اظهار کرد: زن اگر قدر زن بودن خود را نداند نمی‌تواند به وظایف خود عمل کند. چه بسا زنانی که امروز به ارزش‌های غیر واقعی روی آورده‌اند در صورتی که می‌توانند نقش مهمی در جامعه ایفا کنند.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) درباره حضور زن در جامعه ابراز کرد: ایشان فرموده اند: «زمانی پیروزی انقلاب ما قطعی شد که زنان چادری به خیابان آمدند». امروز هم ارکان نظام ما زنانی هستند که با حفظ حجاب و جایگاه اصلی خود در جامعه حضور دارند.

این کارشناس دینی ابراز کرد: متاسفانه امروز منشاء بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی بانوان هستند چرا که عقبه ذهنی آن‌ها تفکر فاطمی نیست. امروز زنان در صدد رقابت و سبقت گرفتن از مردان هستند و توجه به سبک زندگی فاطمی در هیاهوی زندگی ماشینی و مدرن گم شده است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه زن در محیط خانواده ابراز کرد: یک زن مسلمان باید زندگی حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهد. در زندگی این بانوی بزرگوار خانه از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

شایسته‌خو عنوان کرد: خانه فاطمه (س) مکانی چند منظوره بود. این خانه استراحت‌گاهی دلپذیر، مدرسه‌ای برای تربیت فرزندان، پایگاهی برای مبارزه با دشمن، دارالتعلیمی برای آموزش علوم دینی به زنان مدینه، دارالحکمه‌ای برای یاران خاص پیامبر (ص)، معبدی برای عبادت، مهمان‌خانه‌ای برای پذیرایی از میهمان و کارخانه‌ای برای تولید و کار و تلاش بود.

وی یادآور شد: امروز دشمن به نقش مهم و اساسی زن در جامعه پی برده است و با به ابتذال کشیدن و منحرف کردن زن قصد منهدم کردن جامعه را دارد و زن مسلمان امروز باید با الگو گرفتن از حضرت صدیقه طاهره (س) در راستای ساختن جامعه‌ای سالم و با نشاط گام بردارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها