خبرهای داغ:
فاطمه زهرا (س) گل سرسبد و الگو تمام بانوان عالم است و تنها زنی كه پدرش معصوم، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب " اُم ابیها " داده است،یعنی زنی كه برای پدرش همچون مادر بود.
کد خبر: ۹۱۱۵۵۱۰
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی بیستم جمادی الثانی هر سال، روزی پر از خاطره و معنویت است، خاطراتی شیرین از مادران مهربان و همسران با وفا ، این روز به یُمن زاد روز حضرت زهرا(س) ، روز مادر نام گرفته است .

  فاطمه زهرا(س) گل سرسبد و الگو تمام بانوان عالم است تنها زنی كه پدرش معصوم، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب " اُم ابیها "  داده است،یعنی زنی كه برای پدرش همچون مادر بود.

 زندگی و سیره ی حضرت زهرا( س) به قدری آموزنده و جذاب است كه هر زن آزاده ای در جهان او را چونان قدیسه ای تحسین می كند؛ زنی كه تولدش از دامن خدیجه كبری ، همسر پیامبر گرامی اسلام (ص) و در كانون نخستین خانواده اسلامی بود و خداوند لقب كوثر به او عطا كرد زیرا وی سرچشمه ی تمام خوبی های جهان است.

 و چه زیبا تولد این بانوی گرانقدر به ابتكار بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره)  روز زن و روز مادر نام گرفت چرا که اگر روزی باید روز زن یا روز مادر باشد چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا (س) زنی كه افتخار خاندان وحی است و چون خورشیدی بر تارك اسلام عزیز می درخشد.

به مناست  سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن با چند نفر از همسران شهدا که در نبود همسرانشان تنها بار مسئولیت خانواده را به دوش می کشند گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

 مرضیه بیدختی همسر شهید نایبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه مدیریت خانه و تربیت فرزندان با مادر است که می تواند تاثیر زیادی بر رفتار فرزندان داشته باشد گفت: در شرایط جامعه امروز و وجود آسیبهای مجازی و اجتماعی تربیت صحیح فرزندان نیازمند  گذاشتن  وقت  زیاد است که  البته  این مسئولیت برای همسران شهدا که سرپرست هستند سنگین تر است.

 همسر شهید نایبی ادامه داد: مادران شهدا در دامان خود فرزندانی را تربیت کردند که این فرزندان با ایثار و شهادت خود برای تمام نسل های جامعه الگو شدند.

وی با بیان اینکه هر شهید یک نماد است ادامه داد: از شهدا می توان کلی درس در زندگی شخصی و اجتماعی گرفت چرا که آنها راه درست را شناختند و آن را انتخاب کردند.

 زهرا احمدی همسر شهید عبدالله عبداللهی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: در روزهای اول بعد از شهادت همسرم رسیدگی به بچه ها و به دوش کشیدن مسئولیتهای زندگی به تنهایی برایم بسیار مشکل بود اما با توسل به حضرت زهرا و همان طور که خداوند فرموده که شهدا زنده اند  و عنایت خود شهید  توانستم فرزندانمان  را به نحو احسن بزرگ کنم.

 وی با بیان اینکه راه شهدا ادامه دارد افزود: شهدا برای دفاع از میهن و حفظ امنیت کشور از خانواده و جانشان گذشتند لذا همه ما در قبال شهدا مسئولیم و باید یاد و نام آنها را زنده نگه داریم و با پیروی از فرمایشات رهبری نگزاریم که کشورمان به دست نااهلان بیفتد.

احمدی با بیان اینکه باید همه ما پیرو ولی فقیه و گوش به فرمان ایشان باشیم گفت: شهید عبداللهی بسیار به رهبر و ولی فقیه علاقه داشت به نحوی که وصیت کرده بود که افرادی که به امر ولایت و ولی فقیه اعتقاد ندارد  در تشیع جنازه اش حضور نداشته باشند.

وی با بیان اینکه خون شهدا نمی گزارد که اسلام و انقلاب شکست بخورد ادامه داد: از تمام بانوان و دختران می خواهم تا با رعایت حجاب و رفتار شایسته خود به پیام شهدا لبیک بگویند.

 کلثوم مرادی همسر شهید رجبعلی مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: همسران شهدا در دوران دفاع مقدس به اتکا و الگو گیری از حضرت زهرا و حضرت زینب (س) اگر چه سن کم و چند فرزند داشتند اما همسرانشان را برای دفاع از وطن و ناموس به جنگ با دشمنان دین فرستادند.

وی با بیان اینکه خون شهدا هیچ زمان پایمال نخواهد شد ادامه داد: از جوانان می خواهم که با انتخاب رفتار و حجاب شایسته و مناسب  در برابر توطئه استکبار مقاومت کنند و راه شهدا را زنده نگه دارند.

مرادی با بیان اینکه همسران شهدا باید با تربیت فرزندان صالح برای خانواده ها الگو باشند افزود: خانواده و بستگان شهید می توانند با عمل به وصیت شهدا و پیروی از رفتار آنها برای دیگران الگو باشند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها