خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود:

اجرای بالغ بر ۸ هزار نفر روز اردوی جهادی/تشکیل ۱۶ صندوق قرض الحسنه روستایی/اجرای ۱۰۸ طرح عمرانی در شاهرود

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود از برگزاری بالغ بر ۸ هزار نفر روز اردوی جهادی در سال ۱۳۹۷ در شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶ صندوق قرض الحسنه روستایی در شهرستان تشکیل و ۱۰۸ طرح عمرانی توسط گروه‌های جهادی اجرا شده است.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۹۰
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
اجرای بالغ بر ۸ هزار نفر روز اردوی جهادی/تشکیل ۱۶ صندوق قرض الحسنه روستایی/اجرای ۱۰۸ طرح عمرانی در شاهرودحسین ابوذری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۳۹۷ در بخش بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷، بالغ بر ۸ هزار نفر اردوی جهادی در شهرستان شاهرود برگزار شد که از این تعداد ۱۴۲۰ نفر روز اردوی جهادی یکروزه و ۳۳۰۰ نفر روز اردو‌های جهادی سه روزه و ۲۱۰۰ نف روز اردوی جهادی هفت روزه محلات خواهر و برادر است.
وی افزود: ۱۱۰۰ نفر روز اردو‌های جهادی طرح هجرت ۳ بسیج دانش آموزی و ۴۰۰ نفر روز اردوی‌های جهادی طلاب بسیجی خواهر و برادر اجرا شده است.
ابوذری با اشاره به اجرای ۱۰۸ طرح عمرانی گفت: تکمیل و تجهیز ۳ واحد مسکونی، تعمیر و تجهیز دو پایگاه و تجهیز و تکمیل یک خانه عالم از جمله طرح‌های عمرانی انجام شده می‌باشد.
وی با بیان اینکه ۳ مورد غرس نهال و ۱۵ مورد جمع آوری محصولات کشاورزی، لایروبی انهار انجام شده است ادامه داد: ۱۸ مورد ارائه خدمات در آسایشگاه سالمندان و کمک به مددجویان کمیته اماد حضرت امام (ره) و بهزیستی توسط بسیجیان انجام پذیرفته است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود با اشاره به برگزاری بیش از ۲۰ مورد کلاس فنی و حرفه‌ای با امضا تفاهم نامه با مرکز فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: کلاس‌های خیاطی در قالب‌های قالی بافی، پرورش قارچ، خیاطی، صنایع تبدیلی و کشت زعفران و عرصه‌های دیگر اجرا شده است.
وی با بیان اینکه ۱۵۳ گروه جهادی که ۱۱۰ گروه شناسنامه دار هستند در شهرستان فعالیت می‌کنند گفت: تاکنون چهار جلسه ستاد پشتیبانی از اردو‌های جهادی در سطح شهرستان برگزار شده است و تاکنون ۶۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به بسیجیان ارائه شده است که در قالب‌های مختلف اصلاح و احیای باغات، پرورش شیلات و آبزیان، صنایه دستی و تبدیلی، پرورش زنبوی و ماکیان و طیور و دیگر عرصه‌ها بوده است.
ابوذری با بیان اینکه بیش از ۱۶ صندوق قرض الحسنه روستایی در شاهرود تشکیل شده است افزود: این صندوق‌ها با مشارکت خیرین و مردم در محلات شهری و روستا‌های کم برخوردار تشکیل شده است و در راستای خدمت رسانی و کمک به اقتصاد محله شکل گرفته است.
وی در پایان از شناسایی بیش از ۵۰ فعال اقتصادی و ۲۰ خیر بسیجی در سطح شهرستان در راستای اجرای برنامه‌های مختلف سازندگی خبر داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها