دانش آموزان فعال فرهنگی و قرآنی البرز روز دوشنبه در آیینی با حضور مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۶۴
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در آئین تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز البرزکه به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی در کانون امام علی (ع) کرج برگزارشد، اظهارداشت: دانش آموزان در مدارس را باید بر اساس علائق به سمت فراگیری رشته های مختلف هدایت کرد که در این زمینه والدین و معلمان مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.

 فعالان برتر قرآنی مدارس البرز تجلیل شدند

وی استفاده بهینه از فضاهای آموزش و پرورش را در کشور ضروری دانست و یادآورشد: دارالقرآن ها ، کانون های فرهنگی تربیتی و اردوگاه های دانش آموزی، پژوهش سراها و سالن های ورزشی از اماکن مهم آموزش و پرورش در استان های مختلف کشور هستند.

وی بیان داشت: با نگاه ویژه وزیر آموزش و پرورش زمینه توسعه امکانات مورد نیاز 320 اردوگاه فعال دانش آموزی کشور بوجود آمده است.

رمضانی با بیان اینکه سالانه 15 میلیون نفر روز از امکانات اردوگاه های دانش آموزی استفاده می کنند، تصریح کرد: سالانه سه میلیون نفر از کانون های فرهنگی تربیتی و جمع کثیری هم در دارالقرآن ها و پژوهشسراها آموزش می بینند.

وی از ماه اسفند به عنوان ماه شهدا یاد کرد و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب است که همه ما باید برای پاسداری و ترویج آن در جامعه تلاش کنیم.

رمضانی تاکید کرد: شهدا الگو هستند و در عرصه تعلیم و تربیت ضرورت دارد دانش آموزان را با این فرهنگ غنی اسلامی آشنا کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین هدف از برگزاری مسابقات قرآن ، عترت و نماز را ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی، شناخت شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و تربیت نخبگان قرآنی ذکر کرد.

مسعود مهران نیا یکی از شاخص های اصلی فعالیت آموزش و پرورش البرز در حوزه تعلیم و تربیت را آشنایی دانش آموزان با قرآن، معارف اسلامی و نشر ارزش های قرآنی، اسلامی و انقلابی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه سالانه 85 هزار دانش آموز در مسابقات قرآن ، عترت و نماز البرز شرکت می کنند، یادآورشد: سال گذشته 12 دانش آموز و معلم از این استان در مرحله کشوری مسابقات موفق به کسب رتبه برتر شدند.

وی خاطرنشان کرد: البرز 9 دارالقرآن دارد که سالانه در گروه سنی پیش دبستانی تا سال سوم متوسطه دوره دوم علاقمندان به علوم قرآنی را تحت پوشش قرار می دهد.

مهران نیا گفت: مسابقات قرآن ، عترت و نماز در چهار مرحله شامل آموزشگاهی ، مقدمه ای ، استانی و کشوری برگزار می شود.

وی افزود: رقابت های قرآنی دانش آموزان در رشته های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و رقابت های عترت شامل نهج البلاغه در سه مقطع تحصیلی است.

در این آیین از 430 دانش آموز و فرهنگی که در مسابقات قرآن ، عترت و نماز در مرحله کشوری و استانی حائز رتبه برتر شدند با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.استان البرز 460 هزار دانش آموزدارد.

ارسال نظرات