خبرهای داغ:
مهدی چمران:

غیر از خودمان کسی قادر به رفع مشکلات کشور نخواهد بود/ با ابتکار کاملاً ایرانی نیازهای جامعه را برآورده کنیم

چمران گفت: به غیر از خودمان کسی قادر به رفع مشکلات کشور نخواهد بود و با امید بستن به غرب و شرق به جایی نخواهیم رسید.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۶۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسصیج در قزوین، مهدی چمران در اجتماع بزرگ نیروی انقلابی شهرستان البرز که هم‌زمان با شب میلاد حضرت زهرا (س) در مسجد جامع رسول اکرم(ص) شهر الوند برگزار شد، با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: برنامه‌ریزی دقیق برای آغاز دهه پنجم انقلاب و گام دوم انقلاب منشوری بود که براساس آن می‌توان حرکت‌های خود را ساماندهی کرده و جلو رفت.
وی افزود: به طور حتم اگر بتوان از منشور برنامه‌های انقلاب که از سوی رهبری مطرح شده به نحو احسن استفاده کرد به پیشرفت ‌های بیشتری در انقلاب دست خواهیم یافت.
کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: شهرصنعتی البرز جایگاه بالایی در صنعت کشور دارد که متاسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌شود و مهندسین ما بایستی تحرکی به وجود آورده تا مدیران را به کار بکشانند و این مکان صنعتی از حالت رکورد خارج شود.
برادر شهید چمران عنوان کرد: متاسفانه کشور در صنعت دچار یک رکورد شده که بایستی با تلاش همگان این رکورد برطرف شود و یقین داشته باشیم که به غیر از خودمان کسی قادر به رفع مشکلات کشور نخواهد بود و با امید بستن به غرب و شرق به جایی نخواهیم رسید.
وی تصریح کرد: تاریخ این کشور اثبات کرده در هر کجا که ایران به سرانجام رسیده است با نیرو و توان خود ایرانی‌ها بوده که از نمونه‌های آن مهندسین هسته‌ای این کشور بوده‌اند که مسئله غنی سازی را از ۲درصد به ۲۰درصد رسانده‌اند.
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اضافه کرد: اوایل انقلاب ما در صنعت در جایگاه پایینی قرار داشتیم و با توانمند ساختن ملت ایران توانستیم شاهد رشد علمی و صنعتی گسترده در کشور باشیم.
وی گفت: رشد و پیشرفت کشور ایران در شرایطی صورت گرفت که زمینه‌های پیشرفت وجود نداشت و این پیشرفت در شرایط سخت صورت گرفت و هم اکنون میزان رشد مقالات کشور به جایگاه ۱۳ در جهان رسیده است.
چمران با یادآوری خاطره‌ای از برادر شهید خود گفت: وقتی که بعد از پیروزی انقلاب شهید چمران به ایران آمد و به دستور امام(ره) به وزارت دفاع رفت خبر تحریم کردن آمریکا به گوش ایشان رسید، شهید در جواب شکرخدا را بجای آورد و گفت؛" واردات انگیزه خواستن و تولید‌کردن را از مردم می‌گیرد".
برادر شهید مصطفی چمران اذعان کرد: امید نداشتن به تجهیزات و امکانات کشورهای دیگر و تحریم توانایی مردم را در زمان جنگ بالا برده به حدی که توانستیم به بسیاری از تکنولوژی و امکانات تولید داخلی دسترسی پیدا کنیم و به یک خود باوری که «ما می‌توانیم» برسیم.
چمران در پایان با بیان اینکه با خودباوری مردم در زمان جنگ با توجه به تحریم‌های دشمنان انقلاب توانستیم نیازهایمان را برآورده کنیم، افزود: امروز همچون گذشته بایستی با ابتکار کاملاً ایرانی نیازهای جامعه را برآورده کنیم.

 

منبع: صیح قزوین

ارسال نظرات
پر بیننده ها