خبرهای داغ:
کارشناس ارشد آسیب های اجتماعی گفت: هدف از ازدواج فرزندآوری نیست و ازدواج در فرهنگ اسلامی آرامش بخش ناآرامی‌های روحی و روانی است که در نهایت تکامل انسان را در پی دارد.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۵۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیچ در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سيد ابوالفضل موسوی فاضل در جشن خانواده بزرگ دادگستری استان که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد الغدیر برگزار شد، گفت: پیامبر مکرم اسلام(ص) می فرمایند "خدا رحمت كند زن و مردی را كه در خانه با يكديگر رفاقت داشته باشند" و این هنر مرد يا زن نيست كه طوری رفتار كند كه همسرش به خاطر او در خانه بماند بلكه هنر اين است كه بدون هم نتوانند زندگی كنند.
وی افزود: همسران بايد قابليت های يكديگر را بدانند و بشناسندو پذيرش متقابل حقوق و توجه به نقش همسری اولين عامل در سلامت روان خانواده است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فاضل بیان داشت: مشكل امروز بشر عقل و جهل است نه دانش چه بسا افراد تحصيل كرده‏ای باشند كه علمشان تحولی در آنان ایجاد نکند و امروز دانش زدگی یکی از معضلات است.
کارشناس ارشد آسیب های اجتماعی تصریح کرد: درک صحیح از حقوق متقابل زن و مرد در زندگی زناشویی از مهمترین امور در تحکیم و بنیان خانواده است.
وی خاطرنشان کرد: اخلاق اقتصادی به عنوان یکی از انواع اخلاق مهم در زندگی بشمار می آید و در زندگی مشترک نباید مرد بخیل و زن ولخرج باشند، به اندازه‌ای که بخل مرد را کوچک می‌کند، بخشندگی شکوه مرد را نمایان کرده و همان اندازه که ولخرجی یک زن روح حقیری را ظاهر می‌کند، بی‌اعتنایی یک زن به ظواهر دنیا، شکوه یک روح فاطمی را به نمایش می‌گذارد.
این کارشناس مسائل اجتماعی اظهار داشت: هدف از ازدواج فرزندآوری نیست و ازدواج در فرهنگ اسلامی آرامش بخش ناآرامی‌های روحی و روانی است که در نهایت تکامل انسان را در پی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: مومنین در محل کار خود تنها یک فرد نیستند بلکه به عنوان یک جریان پویا، متخصص و متعد حضور دارند.
وی تاکید کرد: اگر والدين اخلاق خود را متعالی كنند، فرزندان نيز آنان را الگوی خود قرار می   دهند و اگر فرزندی از پدر و مادر خود كه نماز می   خوانند ظلم و ستم ببيند باورهای توحيدی او سست خواهد شد.
1010/ی30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها