به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر انزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین در جمع اعضای مجمع خیران قرآنی خانه قرآن شهرستان بندر انزلی اظهار کرد: امروز لازمه حل مشکلات جامعه این است که در وهله نخست خودمان و در وهله بعدی جامعه را به سمت مفاهیم اسلامی و قرآنی سوق دهیم و پس از اینکه مفاهیم اسلامی جامعه را فراگرفت، به سمت تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۱۴
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر انزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین در جمع اعضای مجمع خیران قرآنی خانه قرآن شهرستان بندر انزلی اظهار داشت: حضرات معصومین عمل به قرآن کریم و مفاهیم آن را معیاری برای هدایت انسان‌ها می‌دانستند.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه در چنین روزهایی که متعلق به حضرت زهرا(س) است باید به خطبه فدکیه توجه ویژه کرد ابراز داشت: حضرت زهرا(س) دلیل ارتکاب خطا توسط شورای ثقیفه را پشت کردن آن‌ها به قرآن می‌دانستند.

ایشان قرآن کریم را عامل سعادتمندی افراد دانست و تصریح کرد: تبعیت از قرآن کریم در جمیع امور زندگی، تنها راه رسیدن انسان به قرب الهی و جایگاه والایی است که خداوند متعال برای او در نظر گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) در این روایت فرموده‌اند که در شرایطی که جامعه درگیر غبار فتنه شد باید برای رهایی از آن به قرآن تمسک پیدا کرد.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه قرآن کریم، انسان را به سوی رستگاری و تعالی رشد می‌دهد عنوان داشت: امروز علت بروز برخی مشکلات در جامعه، عمل نکردن به دستورات قرآن کریم است.

ایشان با تاکید بر اینکه عمل نکردن به قرآن کریم، جامعه را به سمت مشکلاتی مانند فساد و اشرافیت سوق می‌دهد اظهار داشت: اگر به تاریخ رجوع کنیم، خواهیم دید که پیامبر اکرم(ص) جامعه اسلامی را با تمسک به قرآن کریم به یک جامعه متعالی تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین عمل نکردن به دستورات قرآنی را عامل بروز جاهلیت مدرن دانست و گفت: ایجاد حکومت اسلامی و پیروزی انقلاب باعث شد تا جاهلیت‌های دوران طاغوت جای خود را به رشد، تحول و تعالی دهد.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه ملاک انقلاب اسلامی، قرآن و دستورات قرآن است خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی می‌دانند که ملت ایران از محاصره اقتصادی و کمبودها نمی‌ترسد و با اتکا به قرآن به مسیر خود ادامه می‌دهد و پیشرفت می‌کند.

ایشان با تاکید بر اینکه پیشرفت ملت ایران سبب شد تا دشمنان روز به روز بیشتر احساس خطر کنند تصریح کرد: اگر جامعه ای به دین و معارف دینی اتکا کند، دیگر مشکلاتی مانند تحریم سبب عقب‌نشینی آن نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین به اعلام اینکه دمیده شدن روح اسلام در انقلاب و نظام اسلامی دشمن را ناتوان کرده است افزود: دشمن امروز با چشم خود می‌بیند که اقدامات او سبب عقب نشینی جمهوری اسلامی نمی‌شود.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه عدم توجه برخی مسئولان کشور به دستورات قرآنی سبب بروز مشکلات در جامعه شده است گفت: امروز دشمن در تلاش است تا افرادی در نظام اسلامی کار کنند که به دستورات قرآن عمل نمی‌کنند.

ایشان با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امروز لازمه حل مشکلات جامعه این است که در وهله نخست خودمان و در وهله بعدی جامعه را به سمت مفاهیم اسلامی و قرآنی سوق دهیم و پس از اینکه مفاهیم اسلامی جامعه را فراگرفت، به سمت تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین خودسازی و جامعه‌سازی را زمینه‌ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی دانست و عنوان داشت: امروز دشمن در ابعاد مختلف مادی و معنوی به دنبال تحت‌ فشار قرار دادن نظام اسلامی است.

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی همواره مستقل خواهد بود و زیر بار سلطه کشورهای استکباری به ویژه آمریکا نخواهد رفت افزود: امروز هر کشوری که بخواهد در جهان عزیز شود، خود را به جمهوری اسلامی نزدیک می‌کند.

ایشان با اعلام اینکه امروز آزادیخواهان جهان تصاویر امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی را در دست دارند و فریاد آزادیخواهی سر می‌دهند گفت: ملت ایران برای حفظ عزت و دستاوردهای خود باید با توجه به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری، به دنبال خودسازی، جامعه‌سازی و سپس تمدن‌سازی اسلامی باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات