مدیرکل اوقاف گیلان از شرکت بیش از دو هزار گیلانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و گفت: این آزمون۹ اسفند همزمان با سراسر کشور در گیلان نیز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۱۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در گیلان، اظهار کرد: با تکیه بر تجربه موفق سال قبل، آزمون 9 اسفند با مشارکت ادارات اوقاف و امور خیریه ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش گیلان برگزار می‌شود.
وی اعلام کرد: دو هزار و 365 گیلانی در این آزمون شرکت می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: 10 حوزه امتحانی در شهرستانهای آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، تالش، رشت، رودسر، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال برای برگزاری آزمون کتبی مهیا شده است.
وی خاطرنشان کرد: داوطلبان شهرستانهای رودبار و شفت در رشت، داوطلبان سیاهکل در لاهیجان و داوطلبان رضوانشهر در بندرانزلی، داوطلبان املش در رودسر و داوطلبان صومعه سرا در فومن آزمون خواهند داد.
علیزاده یادآور شد: آدرس محل برگزاری و ساعت حضور در کارت ورود به آزمون کتبی که از دوشنبه 29 بهمن ماه تا سه شنبه 7 اسفندماه از طریق مراجعه کاربران به سایت quranedu.ir در دسترس داوطلبان خواهد بود، درج شده است.
وی اذعان کرد: اجرای آزمون کتبی به عهده ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود که با همکاری ادارات آموزش و پرورش در مدارس برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه آزمون کتبی رشته‌های حفظ روز پنجشنبه 9 اسفند از ساعت 8:30 تــا 10 صبح در محل های تعیین شده برگزار می شود، گفت: آزمون کتبی رشته‌های معارفی و جزء 30 بزرگسالان در همین روز ساعت 10:30 تـــا 12 صبح برگزار خواهد شد.
وی همچنین گفت: صدور کارت آزمون شفاهی از یکشنبه 5 اسفندماه تا جمعه 10 اسفندماه از طریق مراجعه داوطلبان به سایت quranedu.ir میسر خواهد بود.
علیزاده با اشاره به برگزاری آزمون شفاهی جزء سی از 18 تا 23 اسفندماه در دارالقرآن ها گفت: اجرای آزمون شفاهی جزء 30 ( طرح بشارت ) دانش آموزان ابتدایی و قبل از آن ( پیش دبستانی ها ) و متوسطه اول و دوم به آموزش و پرورش سپرده شده و در دارالقرآن ها توسط مدیریت دارالقران برگزار می شود.
وی ادامه داد: یک هزار و 400 دانش آموز در آزمون شفاهی جز سی شرکت می کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین با اشاره به برگزاری آزمون شفاهی غیـــر جزء سی از 11 تا 16 اسفندماه در دارالقرآن، اظهار کرد: آزمون شفاهی حافظان قبول شده در آزمون کتبی کلّ قرآن کریم و آن دسته از دانش آموزانی که در رشته هایی غیر از جزء 30 ثبت نام کرده اند و تعداشان 238 نفر است در دارالقرآن ها برگزار می‌شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: از برکات مشارکت سه اداره اوقاف، ارشاد و آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم افزایش تعداد شرکت کنندگان بوده به نحوی که امسال سه میلیون نفر در کل کشور در آزمون حضور خواهند داشت.
علیزاده اضافه کرد: این تعداد در سال گذشته 200 هزار نفر در کل کشور بوده است.
وی اظهار داشت: 800 هزار نفر از این تعداد در سایت quranedu.ir ثبت نام و مابقی با مشارکت آموزش و پرورش بصورت رایگان در سایت همگام ثبت نام کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: برای کسانی که در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم موفق به کسب حد نصاب شوند در مجموع در کل کشور بیش از سه میلیارد تومان جوایز مختلف و متنوع اهداء خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات