خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

حوزه فرهنگ در لایحه بودجه مورد بی مهری قرار گرفته است

نماینده ولی فقیه در اردبیل در جمع طلاب و روحانیون اهر، به کاهش بودجه حوزه‌های علمیه و کم‌توجهی به مسائل فرهنگی در لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: با وجود این که مشکلات اقتصادی از مسائل فرهنگی نشأت می‌گیرد، حوزه فرهنگ در بودجه مورد بی مهری قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۰۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت‌الله سیدحسن عاملی با بیان این‌که اختلاس، رشوه، بی‌وجدانی در انجام امور محوله و کم‌کاری ریشه فرهنگی دارد، اظهارداشت: متاسفم از این‌که دولت‌ها در امور فرهنگی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند در حالی که عمده مشکلات کشور از بی‌توجهی به مسائل فرهنگ ناشی می‌شود.

وی اضافه کرد: به نظرتان مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور از کجا ناشی می‌شود؟ قطعاً ریشه فرهنگی دارد چون آن‌طور که باید و شاید در مسائل فرهنگی کار نکرده‌ایم.

آیت الله عاملی افزود: متاسفانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مشتری چندانی ندارد چون حتی اندک بودجه هم به مسائل فرهنگی تخصیص نمی‌دهند از این‌رو نیاز به انقلاب فرهنگی داریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود خطاب به طلاب بیان کرد: طلبگی قداست دارد و طلاب باید آن را حفظ کنند و از طرفی دیگر آداب طلبگی را به جای آوریم.

آیت الله عاملی بر لزوم آشنایی طلاب حوزه‌های علمیه با زبان‌های مختلف تاکید کرد و گفت: یکی از توصیه‌هایی که می‌توانم به طلاب کنم این است که بر یادگیری زبان‌های ملت‌ها توجه داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها