خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شاهرود گفت: بانوان ایرانی رهبران سرمایه های اجتماعی جامعه هستند که عهده دار ساماندهی نسل جوان ها و فرهنگ ها و تمدن کشور ما هستند.
کد خبر: ۹۱۱۵۳۷۶
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد کرم محمدی در نشست کمیسیون امور بانوان در سرسرای ولایت فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود، بر ضروت تغییر رویکرد این کمیسیون تأکید کرد و افزود: هریک از اعضا به غیر از جایگاه اداری خود میتواند با افراد دیگر ارتباط برقرارکرده، پای درد دل مرد بنشیند و برای حل مشکل آنان در حد توان خود کمک کند.
وی وجود دام‌های اجتماعی فرهنگ محور و یا عقلانی محور را نتیجه تراکم جمعیت در یک نقطه برشمرد و تصریح کرد: هرآنچه که با محور عقل است می‌توان با رسیدگی بیشتر حوزه اقتصادی برطرف کرد، اما دام‌ها و آسیب‌های فرهنگ محور نیاز به بررسی در بعد فرهنگی دارد.
معاون استاندار سمنان با اشاره به حرمت و منزلت زن در جامعه ایرانی از دیرباز تاکنون، افزود: در تاریخ ایران هیچ برهه‌ای را نمی‌توان یافت که عفت زن ایرانی زیر سوال رفته باشد و بانوان حتی همپای مردان همواره از این آب و خاک دفاع کردند.
محمدی مغلوب شدن ایرانیان در برابر مسلمانان را به دلیل فاصله گرفتن از انسانیت دانست و اظهار کرد: ایرانیان خواسته‌های خود را در اسلام یافته و به راحتی این دین تازه را پذیرفتند.
وی ادامه داد: فرهنگ غنی ایران پس از آمیختن با اسلام به بهترین و زیباترین فرهنگ تبدیل شد، اما به مرور زمان تغییراتی بر آن تحمیل شد.
فرماندار شاهرود از بانوان ایرانی با عنوان رهبرانی یاد کرد که بیشترین سرمایه‌های اجتماعی را سامان دادند و اظهار کرد: امروز بیش از هر روز دیگری نیازمند بازگشت به فرهنگ واقعی خود هستیم.
محمدی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در قالب گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در نامه مهم و تأثیرگذار خود به دستاورد‌های پس از انقلاب اشاره داشتند و بر توجه به مسائلی همچون تعامل با دنیا و توجه جدی به نسل جوان تأکید داشتند.
وی با یادآوری به وجود آمدن تغییر در ترکیب جمعیتی در سال‌های گذشته، تصریح کرد: باید پذیرفت که خرده فرهنگ‌ها هم در بستر فرهنگ دخالت می‌کنند تا جایی که ارتباطات خانواده‌ها روز بروز کمتر و نسل جوان از اصل و نسب خود دورتر می‌شوند.
فرماندار شاهرود تأکید کرد: باید تلاش کرد با بجا آوردن صله رحم ارتباط خود را با نسل‌های پیشین حفظ کنیم چراکه یکی از آسیب‌هایی که جامعه متراکم به وجود می‌آورد فراموشی نسل قبل است.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شاهرود هم در این نشست با تأکید بر اینکه بزرگی حضرت فاطمه زهرا (س) بر همه نسبت‌های ایشان با ائمه اطهار (ع) مقدم است، اظهار کرد: ما در آموزه‌های معرفتی و در عالم انسانیت الگویی داریم که می‌تواند در اوج غربت عظمت بیافریند و در نهایت تنهایی به ما بیاموزد که می‌توان شبانه به خاک سپرده شد، اما با خودباوری در همه صحنه‌ها حضور یافت.
گلچهره محمد محمدی اضافه کرد: بانوان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با شناسایی بانوان سرپرست خانوار آن‌ها را برای ارجاع به فنی و حرفه‌ای و دریافت وام اشتغال خانگی به فرمانداری معرفی کنند.
در این نشست همچنین به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) از تعدادی از بانوان دستگاه اجرایی تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها