رئیس هیات وزنه برداری استان مرکزی از فعال نمودن کمیته ها و بخش های مرتبط که رویکرد جدید هیات استان می باشد خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۵۳۷۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

ناصر امیری رئیس هیات وزنه برداری استان مرکزی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی گفت : هیات وزنه برداری استان حدود سه سال نیمه تعطیل بوده ولی از لحاظ فنی این هیات جایگاه خوبی دارد اما اکثر افرادی که کنار گذاشته شده بودند همه از قهرمان ها و مدال آوران سال های قبل بودن که با درخواست بنده برای همکاری و کمک به این رشته حضور پیدا کردند.

امیری ادامه داد : جایگاه هیات درکشور دوازدهم می باشد و با دو وزنه بردار که طی این سال های اخیر وجود داشتند ادامه میدادند زیرا هر دو از قهرمانان بزرگسالان و عضو تیم ملی تا سال گذشته بوده اند.

وی افزود : در رده بزرگسالان چهار نفر ورزشکار به نام های مصطفی زارعی و مهدی امیری که هر دو در تیم های لیگ برتری کشور حفاری اهواز و نیروی زمینی با تهران وزنه میزنند و دو نفر دیگه در جایگاه دهم تا دوازدهم کشور می باشند .

رئیس هیات وزنه برداری استان مرکزی تصریح کرد : امکانات و تجهیزات هیات وزنه برداری در اراک نسبتا خوب و پتانسیل لازم وجود دارد ، خصوصا با رویکردی که مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی نسبت به ورزش استان و مساعدت های ایشان ، امیدواریم در شهرستان ها احیای دوباره این رشته صورت پذیرد زیرا امکانات و تجهیزات فرسوده شده اند.

وی بیان داشت : در استان مرکزی سه مربی از بهترین مربی های کشور وجود دارد که بعنوان مربی و استعدادیاب در ایران فعالیت می کنند.

امیری از نیمه فعال بودن برخی کمیته های هیات وزنه برداری استان خبر داد و اظهار داشت : در سال هایی که هیات فعالیت به خصوصی نداشت ، اما با رویکرد جدید هیات می بایست افراد کمیته ها به فعال نمودند بخش های مرتبط و ارائه برنامه های خود به مسئولین هیات استان نمایند.

وی با بیان این که فعالیت در هیات های شهرستانی مناسب است ، گفت : هیات های شازند ، تفرش ، ساوه نیزآماده برای شروع مجدد می باشند که طی تماسهای اخیر و جلسه ای که با رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه داشته ایم با موافقت گردید که سالن و امکانات برای ورزشکاران در اختیارشان قرار داده شود؛ در الویت بعدی شهرستان فراهان با پتانسیل بالا به فعالیت جدی پرداخته می شود.

رئیس هیات وزنه برداری استان مرکزی از برگزاری یه دوره کلاس مربیگری و داوری در اراک خبر داد و گفت : صحبتهایی با کمیته آموزش فدراسیون داشته ایم که با هماهنگی یه دوره کلاس مربیگری و داوری به صورت کشوری به میزبانی اراک برگزار می گردد که حدود ۵ مربی جدید نونهالان و سه داور درجه سه ملی حضور خواهند داشت.

امیری بیان داشت : با تمامی روئسای ادارات شهرستان ها دیدار یا تلفنی صحبت هایی را داشته ایم و در مورد مشکلات وزنه برداری بحث و گفتگو کرده ایم که با تقویت و فعال نمودن این هیات ها و حمایت هایی از سوی استان برای پیشرفت این رشته تلاش می کنیم.

وی از توجه هیات وزنه برداری استان در بخش بانوان گفت و افزود : با همکاری خانم ساره پژمان نایب رئیس بانوان هیات ، توجه به خصوصی در این بخش را داریم و انشالله با تجربیات از لحاظ علمی و فنی تیم حرفه ای را راهی مسابقات کشوری نمائیم.

رئیس هیات وزنه برداری استان مرکزی با بیان اینکه سالن وزنه برداری شهید نامجو تنها سالنی ست که در شهر اراک وجود دارد تصریح کرد : درحال حاضر و با همکاری مدرکل ورزش استان به صورت اساسی تعمیرات گسترده ای را از تمام ابنیه سالن را از بخش اداری ، سالن تمرین ، رختکن ، سرویس بهداشتی و حمام ، انبار و... را شروع کرده ایم که بزودی استارت کار هیات با یک جدیت عالی در کنار همه علاقمندان و دلسوزان این رشته زده میشود.

ارسال نظرات