طرح اصلاح دام سبک و بذور در مازندران به مرحله اجرا درآمد/ ظرفیت های بالقوه استان مورد غفلت است

حسین زادگان از اجرای طرح اصلاح دام سبک، اصلاح بذر و توسعه فضای گلخانه ای در استان خبر داد و افزود: با واحدهای اقتصادی سازمان بنیاد شهید مذاکرات لازم صورت گرفت تا با پشتیبانی و سرمایه گذاری در تولید گوشت سفید، واحدهای مرغداری استان دیگر به ورطه تعطیلی کشانده نشوند.
کد خبر: ۹۱۱۵۱۸۹
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین زادگان در نشست با رئیس و اعضای شورای اسلامی استان با بیان این که شورا یک نهاد مترقی است که باید به حداکثر کارآمدی دست یابد، افزود: هنوز متاسفانه نتوانستیم به درستی نقش و جایگاه شورا درک کنیم و پذیرا باشیم و برای این که این نهاد مدنی تنومند و بارور شود زمان می برد.

وی با اشاره به اینکه مردم به نقش موثر شورا امید بستند، گفت : مردم در انتخابات شوراها پررنگ و پرشور شرکت می کنند به امید آن که قدم های بزرگ و موثر در مدیریت شهری برداشته شود.

حسین زادگان با بیان این که شورا، پل ارتباطی بین دولت و مردم است، افزود : ارتباط بین شما و مسئولان باید قوی تر و نزدیک تر باشد و تعامل بین این دو نهاد دولتی و مردمی مستحکم تر شود تا بارقه های امید مردم خاموش نشود.

استاندار مازندران تسلط بر قوانین، دستورالعمل ها و ضوابط را برای شوراها الزامی دانست و بر آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت مستمر بویژه آموزش مجازی تاکید کرد.

وی بر توسعه متوازن در همه بخش ها و نقاط استان تاکید کرد و گفت : در بهره گیری از برخی مزیت ها و ظرفیت های بالقوه استان غفلت صورت گرفته است که از آن جمله می توان به ظرفیت های بخش کشاورزی به عنوان یک فرصت توسعه ای و اشتغالزا اشاره کرد و در صورت نگاه علمی واقتصادی امروز بخش عمده مشکلات پیش روی استان مرتفع می شود.

حسین زادگان از اجرای طرح اصلاح دام سبک، اصلاح بذر و توسعه فضای گلخانه ای در استان خبر داد و افزود: با واحدهای اقتصادی سازمان بنیاد شهید مذاکرات لازم صورت گرفت تا با پشتیبانی و سرمایه گذاری در تولید گوشت سفید، واحدهای مرغداری استان دیگر به ورطه تعطیلی کشانده نشوند.

استاندار مازندران از تهیه بسته فرصت سرمایه گذاری استان خبر داد و افزود: در این طرح؛ ظرفیت های سرمایه گذاری مازندران در حال تدوین است.

وی با اشاره به این که اشتغال و معیشت؛ امروز دغدغه اصلی مردم است، تاکید کرد: در کنار هم با اتکا به همراهی نیروهای مشفق و دلسوز باید در مسیر آبادانی مازندران گام برداریم.

حسین زادگان بر ضرورت مدیریت مشارکتی استان و دادن نقش به مردم و سمن ها در امور تاکید کرد و گفت: سامانه نمتا برای دریافت نظرات و پیشنهادهای آحاد مردم و گروه های مختلف فکری، سیاسی و دانشگاهی راه اندازی شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دیگر برای معدن جدید مجوز صادر نمی شود , افزود : کسانی که الزمات زیست محیطی را رعایت نمی کنند، معادنشان تعطیل می شود.

وی گفت: ظرفیت معدنی استان بالاست و ذخایر جدید معدنی نظیر روی و مس شناسایی شده است وبراي رونق اقتصادی و تقویت اشتغال بسیار موثر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها