بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان در پیرامون بازدید از نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه برای دولت و ملت آذربایجان بسیار ارزشمند می باشد و برای شخص بنده که از شاهدین واقعه و متضررین جنگ قره باغ هستم چندین برابر قابل تحسین است.
کد خبر: ۹۱۱۵۱۸۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان در پیرامون بازدید از نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه برای دولت و ملت آذربایجان بسیار ارزشمند می باشد و برای شخص بنده که از شاهدین واقعه و متضررین جنگ قره باغ هستم چندین برابر قابل تحسین است و تشکر خود را اعلام می داریم.

بازدید سفیر جمهوری آذربایجان از نمایشگاه عکس خوجالی تهران

در ادامه افزود: ما هیچ زمان مساعدتها و حمایتهای برادران ایرانی را در جنگ قره باغ فراموش نخواهیم کرد و امروزه نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان در منطقه قفقاز از قدرتمند ترینها محسوب می شود که در این موضوع نیز شاهد حمایتهای تخصصی و معنوی برادران ایرانی بوده ایم ، همچنین سفر سردار سرلشگر باقری به جمهوری آذربایجان برای ما یک حمایت معنوی تلقی میشود و بنده بسیار مفتخرم که در دوران سفارت بنده این اتفاق مبارک رخ داد.

بنیاد حسین اف در پاسخ به این سوال که قدرت و ظرفیت جهان اسلام را در باز پس گیری و آزادسازی قره باغ چقدر موثر می دانید؟ جواب داد:

قره باغ تنها درد و مشکل دولت آذربایجان نیست بلکه درد جهان اسلام است.

بازدید سفیر جمهوری آذربایجان از نمایشگاه عکس خوجالی تهران

بنده صحبتها و مواضع مقام معظم رهبری را در مورد قره باغ مطالعه و بررسی نموده ام و آشنایی کاملی با رهنمودهای ایشان دارم ، نظرات و فرامین آیت الله خامنه ای در بین مردم آذربایجان جایگاه ویژه ای پیدا کرده است بخصوص در بحث قره باغ و ایشان کشته شدگان قره باغ را با لفظ شهید خطاب کرده اند که این برای مردم آذربایجان بسیار ارزشمند است و در روزهای سخت نیز ملت و دولت آذربایجان در کنار ملت و دولت ایران خواهند بود.

بازدید سفیر جمهوری آذربایجان از نمایشگاه عکس خوجالی تهران

سفیر آذربایجان اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس اسلامی و در جهت صدور قطعنامه هایی بر علیه اشغال قره باغ تلاشهای موثری داشته و همواره در کنار ما حضور پر رنگی داشته است و حامی این جریان بوده است.

بازدید سفیر جمهوری آذربایجان از نمایشگاه عکس خوجالی تهران

درد و خونهایی که در جهان اسلام به نا حق ریخته میشود گویی از رگها و قلوب ما مسلمانان با هر طیف و ظاهری که هستیم جریان دارد.

وی در ادامه گفت : این نمایشگاهی که شما برپا کردید امروزه یک قدمی بزرگ در جهت وحدت اسلامی خواهد بود.

بازدید سفیر جمهوری آذربایجان از نمایشگاه عکس خوجالی تهران

حسین اف گفت : بنده چند سالی که در ایران هستم و هفته آخر ماه مبارک رمضان که روز قدس برگزار می شود شاهد اعلام نارضایتی مردم ایران از اشغال فلسطین هستیم و بدانید که دولت آذربایجان نیز از قدس شرقی بعنوان پایتخت دولت فلسطین حمایت می کند.

 

ارسال نظرات