مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری بزرگداشت «اردیبهشت مقاومت» در شهرستان آمل خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۵۱۶۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت «اردیبهشت مقاومت» که در اداره کل حفظ آثار مازندران برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عملیات والفجر6، اظهار داشت: نقش رزمندگان لشکر ویژه 25 کربلا در این عملیات مغفول واقع شد و باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی از تشکیل ستاد بزرگداشت «اردیبهشت مقاومت» در استان خبر داد و این ستاد را شامل 4 ستاد اجرایی استانی با ریاست اداره کل حفظ آثار و سپاه آمل، سپاه بابل و سپاه محمودآباد دانست که دارای چهار کمیته برنامه ریزی، ثبت نام، اجرایی و رسانه ای خواهد بود.

وی از ثبت «اردیبهشت مقاومت» در تقویم فرهنگی استان خبر داد و با تأکید بر ضرورت حفظ و زنده نگه داشتن این حماسه به صورت ملی‌تر، افزود: دومین بزرگداشت شهدای مدافع حرم با رویکرد راهیان نور و اربعین حسینی پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان آمل برگزار خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه آمل در بحث انقلاب اسلامی پایلوت‌ به شمار می‌رود، به حماسه ششم بهمن مردم شهر هزار سنگر اشاره کرد و گفت: فرهنگ مقاومت مردم باید جهانی اسلامی باشد و به‌صورت ملی‌تر به آن پرداخته شود.

ملکی همچنین برگزاری یادواره‌های شهدای مدافع حرم را در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های این ایام تا 13 اردیبهشت عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و یأس و ناامیدی که دشمن در مردم به‌وجود آورد، جامعه نیاز به زنده نگه‌داشتن این فرهنگ دارد و حماسه مدافعان حرم باید بازگو شود؛ چرا که مدافعان حرم برکت این جامعه هستند.

«مفید اسماعیلی» مشاور فرهنگی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با اشاره به اینکه «اردیبهشت مقاومت» یادآور حماسه بزرگ رزمندگان مازندران در جبهه مقاومت بود، افزود: باید کاری کنیم پرچم «اردیبهشت مقاومت» همیشه در اهتزاز باشد و برای تحقق آن تلاش کنیم و این روحیه حفظ شود.

وی با عنوان اینکه باید نگاه‌ها طبق بیانات مقام معظم رهبری فرا استانی باشد، گفت: باید کاری کنیم که همه استان‌ها یک روزی را به ‌عنوان روز مقاومت داشته باشند.

وی با بیان اینکه دشمن در این حوزه فعال بوده و توانسته فهم را از مردم ما بگیرد، ادامه داد: حضور سردار سلیمانی رجزخوانی خوبی در مقابل یاوه‌گویی‌های دشمن بود.

اسماعیلی به حضور و استقبال خوب جوانان در اولین بزرگداشت «اردیبهشت مقاومت» اشاره کرد و از شهر آمل به عنوان شهر مقاومت یاد کرد و گفت: از آنجایی که نتوانستیم حماسه ششم بهمن آمل را به خوبی جریان سازی کنیم و قشر خاکستری را به این فضا وارد کنیم «اردیبهشت مقاومت» را در این شهر برگزار خواهیم کرد.

مشاور فرهنگی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران همچنین به مقاومت مردم یمن اشاره کرد و آن را امتداد جبهه مقاومت دانست و ادامه داد: امروز پرچم مقاومت یمن بالاست و بخش اعظمی از چهره پلید اسلام آمریکایی را به نمایش می‌گذارد و با توجه به حضور چهار شهید مقاومت یمن که در بقعه ناصرالحق تدفین شده اند‌ مناسبت خوبی برای اجرای این مراسم در آمل خواهد بود.

وی همچنین به برگزاری راهپیمایی بزرگ مقاومت همزمان با برگزاری نراسم «اردیبهشت مقاومت» در استان اشاره کرد و افزود: این برنامه در قالب حرکت کاروانی مردم از شهرهای مختلف استان صورت خواهد گرفت و محل آغاز حرکت کاروان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها